Recensie: Aquapets, Wowwee

Verzorg je Aquapets zoals het hoort, en je zult het gezellig hebben. Doe je dit niet, dan wordt-ie chagrijnig. Aquapets zijn dan ook het ideale huisdier voor je kind, als deze lang zeurt om een diertje om te verzorgen. De pets zitten in een druppelvorming aquarium, waarin ze het heerlijk naar hun zin hebben. Het aquarium is voorzien van een speakertje, een mocrofoon en twee knopjes. Eentje met een ster erop, en een met een hartje.

Met deze knopjes en de microfoon kun je je Aquapet bedienen. Spreek in de microfoon en houd een toets ingedrukt, en één van de drie spelletjes waarmee het apparaat is uitgerust gaat van start. Hierna kun je je pet laten dansen, een geheugenspelletje mee spelen, of een snelheidsspelletje, waarmee je reactiesnelheid enorm op de proef wordt gesteld. Naarmate je meer speelt met je pet en betere scores haalt, des te meer geheime liedjes en dansbewegingen je pet zal tonen: ze moeten zich namelijk wél goed op hun gemak voelen!

De diertjes heeft een enorme aantrekkingskracht op kinderen. De roze en paarse verianten zijn wellicht wat meer gericht op meisjes, maar de andere kleuren zouden ook voor jongens geschikt kunnen zijn, hoewel deze misschien wat minder gecharmeerd zullen zijn van de vrolijke (wees gerust: niet te harde of irritante) melodietjes of het vrolijk dansende diertje. Het verzorgen is echter voor iedereen geschikt, en het feit dat het diertje de kinderen snel zal vertrouwen en nieuwe dansjes en liedjes zal laten horen is en blijft een norme beloning! De behuizing zelf is zacht vormgegeven en stevig genoeg, het kan tegen een stootje. Zels na een paar keer laten vallen zal er nog niets aan de hand zijn.

Aquapets, Wowwee
Leeftijd: vanaf 6 jaar
Prijs: 9,99 euro.