Recensie: Alles is familie, A-Film

Na de geweldige film Alles is liefde is het tijd voor een nieuwe familiefilm waarin niet wordt uitgegaan van een rechtlijnig verhaal met één hoofdpersoon. Want in Alles Is Familie maak je kennis met de familie de Roover. Net als zoveel families komt ook hier alles samen: het goede, maar ook het slechte. Nu tref je de familie in een slechte periode, een periode waarin de verschillende gezinsleden op het punt staan belangrijke beslissingen te nemen in hun leven. Beslissingen, die soms gemaakt móeten worden. Zo wil Winnie een baby, haar muzikale man Rutmer wil dichter bij zijn gevoel komen, zijn broer Charlie wil vooral geen verantwoordelijkheid en hun zwager Dick wil zijn overleden vrouw terug. Pater familias Arend wil gelukkig zijn. En zijn vrouw Jeanette wil dat iemand haar wil.

Het verhaal steekt heerlijk in elkaar. Niet altijd zijn de grappen en wendingen even onvoorspelbaar, maar dat is ook niet zo erg. Alles is familie draait vooral om een fijne, gezellige avond, waarbij je ook nog eens een beetje aan het denken wordt gezet over je eigen leven. En binnen dit gezin is er zeker wel één persoon waarmee je je kunt identificeren. Door de hoeveelheid verhaallijnen is het wel even opstarten geblazen. Verwacht het eerste kwartier nog niet precies te weten hoe de familiebanden in elkaar steken. Is het verhaal eenmaal op stoom, dan gaat het ook aan één stuk door, tot het einde van de film. Een heerlijke romantische komedie, vol goede acteurs die hun ei prima kwijt kunnen in hun rollen. Het verhaal steekt feilloos in elkaar, waardoor je nooit met twijfels of een vervelend gevoel zit dat je iets mist. Een echte aanrader!

Alles is familie, A-Film

Tijdsduur: 133 minuten, Romantische komedie.
Verkrijgbaar op: DVD (ca. 15 euro), Blu-ray (ca. 18 euro)