Recensie: Al ga je op je kop staan, Marian Kayes

Het boek Al ga je op je kop staan is al eerder verschenen, onder een andere titel. Ken je wellicht het boek Lucy gaat trouwen? Dat is precies hetzelfde! Hoofd persoon van het boek is Lucy, verstokte vrijgezel. Ze wordt door heer vriendinnen meegesleurd naar een waarzegster, die voorspelt dat ze binnen een jaar gaat trouwen. Maar ja – moet je het woord van een waarzegster wel geloven? Bij dat grote woord horen echter ook een heleboel veranderingen. Ze heeft namelijk best wel een studentenleventje nog met haar twee hartsvriendinnen, met avondjes stappen en drinken, afhaalmaaltijden en lange telefoongesprekken. Past een man daar wel bij in? en welke man zal dat dan gaan worden? De sexy maar onbetrouwbare Gus, de knappe Amerikaan Chuck of de wereldkampioen flirten Daniel? Het verhaal van Al ga je op je kop staan is heel erg leuk, een echte chicklit waar je lekker mee op de bank kunt kruipen. Het probleem zit hem alleen een beetje in de gedateerde manier van vertellen. Die is namelijk nogal gedateerd. Dat merk je in de woorden, in de zinnen… het ontbreekt aan de vaart in de tekst. Verwacht veel vergelijkingen en synoniemen, veel verwijzingen en woordgrapjes. Lange zinnen en iets-te-moeilijke woorden voor een chicklit. Al ga je op je kop staan, Marian Kayes The house of books, april 2014, 448 pagina’s, paperback. Prijs: 19,95 euro. ISBN: 9789044343618