Recensie: AKG K326 headset

akg k326

In de kleine, stevige verpakking vind je een compact en efficient opgeborgen headsetje van AKG. Speciaal ontworpen voor iPod, iPhone en iPad. Wacht… een sportheadset, speciaal ontworpen voor de iPad? Nou ja, de aansluiting is hetzelfde, dus waarom niet? Wij dachten eerder aan de iPod en iPhone, en gingen er lekker mee op pad. Na wat wringen lukte het om de AKG K326 uit de verpakking te krijgen. Dat was best spannend, want in eerste instantie voelt het koptelefoontje wat fragiel. De reden daarvan is al snel duidelijk. De beugel is namelijk wat flexibel, zodat je hem kunt vormen naar de vorm van je eigen oor!

In het setje vind je naast de headset ook een paar setjes met oorkussentjes, die het draagcomfort aanzienlijk verhogen. De draad is voorzien van een kleine afstandsbediening. Daarmee kun je het geluid zachter of harder zetten, doorskippen naar het volgende of vorige nummer, een liedje pauzeren of hervatten, en natuurlijk ook een telefoontje aannemen! Zo hoef je dus zelfs tijdens het sporten, fietsen of hardlopen geen gesprek meer te missen. Opvallend is het bijzondere gewicht vand e kabel en die afstandsbediening: die is zo licht, dat je nauwelijks merkt dat je hem draagt. Daarbij zit er ook nog eens een stevig opbergtasje bij, zodat je hem altijd bij je kunt hebben.

Het geluid van de koptelefoon is haarscherp en helder. Geen enkel commentaar van mijn kant. Natuurlijk is het geluid niet verzadigd van een bas: het is immers geen echte in-ear koptelefoon die echt ín je oor kruipt, maar hij blijft er met een kussentje op liggen. De bas delft daardoor enigszins het onderspit, maar is genoeg aanwezig om lekkere muziek te kunnen spelen. Het voordeel is hiervan wel dat er geen rubber deeltje in je oor wringt tijdens het sporten. En dát kun je met deze headset. Ook al ga je driedubbel over de kop met deze headset in: hij zal niet afvallen! En dat is toch wel het grootste voordeel: je kunt je er heerlijk mee uitleven!

AKG K326 headset
Prijs: ca, 60 euro

Op zoek naar coole gadgets?