Recensie: Achter de schermen van HBO's Game of Thrones, seizoen 1 en 2

game of thronesBen jij ook zo’n fan van de fantasyserie Game of Thrones? Een ding is zeker: je bent niet de enige. Miljoenen mensen over de hele wereld zijn helemaal weg van de spannende verwikkelingen van de verschillende ‘huizen’ die op de macht azen en niet aarzelen om iemand meer of minder te vermoorden. In dit schitterende en sprookjesachtig uitgevoerde boek, waarvan de voorkant in reliëfdruk is uitgevoerd, krijg je een uniek kijkje achter de schermen. Het is dan ook een geweldig boek voor zowel de fans (vanwege het kijkje achter de schermen, maar is daarnaast ook te gebruiken als een soort naslagwerk of verdiepingsboek, omdat je veel te weten komt over de verschillende huizen en gebieden waarin de serie zich afspeelt. Daarbij lees je natuurlijk waar de schrijvers van de serie hun inspiratie vandaan halen voor de architectuur, de talen, de kleding en alle gebruiken. Erg interessant en heel mooi uitgevoerd. Alle foto’s zijn wat bewerkt, zodat ze verouderd lijken en beter op elkaar aansluiten. Beelden uit de film worden afgewisseld met beelden van achter de schermen, zodat je soms zelfs goed moet kijken naar welke soort foto je kijkt. Wil je meer weten over de serie? In Achter de schermen van HBO’s Game of Thrones lees je niet alleen meer over de belangrijkste karakters en huizen, locaties en gewoontes, maar lees je bovendien hoe ze bedacht en ontworpen zijn, hoe ze tot stand zijn gekomen en hoe het komt dat alles er zo geloofwaardig uitziet. Achter de schermen van HBO’s Game of Thrones, seizoen 1 en 2 BBNC, 192 pagina’s, hardcover. Prijs: 29,95 euro. ISBN: 9789045317441