Recensie: 365x knutselen met papier en karton, Fiona Watt

Met 365 x Knutselen met papier en karton kun je creatief aan de slag om de leukste knutsels en prachtigste kunstwerkjes te maken. Al wat je nodig hebt, is papier en karton dat zomaar thuis voor het rapen ligt: magazines, kranten, geschenkpapier, kartonnen dozen? Dit boek legt je stap voor stap uit hoe je er je eigen kleurrijke wereld mee kunt knutselen. Voor elk wat wils en voor elke gelegenheid!

Dit boek staat boordevol ideeën met één gemeenschappelijke factor: ze zijn allen te maken met papier en karton. Een enkele keer komt er natuurlijk wel eens wat anders bij kijken, zoals lijm, draad, en natuurlijk stiften, maar de basis is altijd hetzelfde. Zo heb je een ontzettend leuke manier om restjes inpakpapier, folders, kranten, dozen en verpakkingen te recyclen! De 365 knutseltips zijn overigens gegroepeerd in een aantal thema’s, waarin deze suggesties passen. Zo maak je in no-time je eigen stad of circus, ontwerp je je eigen schoenen, maak je kleurrijke vlingers, olifanten, leeuwen en stoere dinosaurussen.

Het boek, dat is samengesteld in samenwerking met de Belgische kinderzender Ketnet, is speciaal bedoeld voor kinderen die zelf al goed aan de slag kunnen. Het boek is dan ook echt geschreven voor deze doelgroep, 8-12 jaar. Alle instructies en heldere illustraties dragen bij aan een duidelijk stappenplan, en de schrijfstijl is ook actief naar de lezer toe. Zo lijkt het alsof Fiona je echt helpt vanuit haar schrijftafel, via de kleurrijke pagina’s van het knutselboek.

365x knutselen met papier en karton, Fiona Watt
Standaard uitgeverij, oktober 2011, 136 pagina’s, hardcover.
Prijs: 16,95 euro. ISBN: 9789002244148