Recensie: 21 zomers, Chantal van Gastel

21 zomersChantal van Gastel weet als geen ander hoe een goed chicklitverhaal in elkaar moet steken. En ook dat die niet altijd heel erg lang hoeven te zijn. In 21 zomers staan geen 21 verhalen, zoals je misschien zou kunnen denken, maar vijf korte verhalen – en een redelijk lange preview van het boek Ik wist het. Toevallige ontmoetingen, wilde plannen, een nieuw begin. In de zomer lijkt alles mogelijk. Voor het eerst zijn de zwoele zomerse korte verhalen van Chantal van Gastel samengebracht in één bundel. In 21 Zomers gaat Lauren een zomer tegemoet zonder haar grote liefde. Roxy onderneemt in Roxys Roadtrip een gewaagde reis naar Spanje om een oude vakantieliefde terug te vinden. En Lucy is het zat om als laatste single in haar vriendengroep een blok aan ieders been te zijn en besluit het roer om te gooien in Zomer in New York. Een heerlijk zomers leesfeest! In ieder van de verhalen speelt een (jonge) vrouw de hoofdrol. En alle verhalen spelen zich af in de zomer. Toevallige ontmoetingen, wilde plannen, een nieuw begin… in de zomer lijkt alles mogelijk. En dank nou niet dat je deze verhalen alleen in een luie strandstoel kunt lezen, want wat is nou lekkerder om in een lekker dikke trui te kruipen met een lekker boek en een goed glas wijn te genieten van spannende escapades, liefdes, verlangens en dromen? Chantal neemt je in het verhalenboek 21 zomers graag mee met vijf bijzondere avonturen. Stuk voor stuk leuke verhalen, herkenbaar, vrolijk, romantisch en sensueel. Heerlijk! 21 zomers, Chantal van Gastel The House of Books, juni 2014, 192 pagina’s, paperback. Prijs: 9,95 euro. ISBN: 9789044344745