Recensie: 20.000 mijlen onder zee, Geronimo Stilton

Als professor Aronnax wordt ingeschakeld bij het oplossen van het mysterie van een reusachtig zeemonster, dat schepen en zeemuizen terroriseert, ontdekt hij het grootste geheim aller tijden: de Nautilus en haar legendarische kapitein Nemo! Volg de professor op zijn avontuurlijke reis naar de verste uithoeken van de onderwaterwereld, tussen onvoorstelbare wezens en bijzondere schatten, tot in het hart van de geheimzinnige diepte! Dit boek, een van de beroemdste verhalen van Jules Verne, verscheen voor het eerst in 1870. Een klassieker uit de literatuur, vrij naverteld door Geronimo Stilton. Boordevol kleurrijke illustraties!

Wie is er niet opgegroeid met de klassieker van Jules Verne: 20.000 mijlen onder zee? Ik denk iedereen wel, in wat voor vorm dan wel. De spannende avonturen, ver onder het wateroppervlak van de zee. Mysterieuze geheimen, monsters en avonturen komen je tegemoet: feiten en avonturen die de fantasie van jongens nog altijd prikkelen! Dit verhaal, dat al een lange tijd meegaat, wordt zo nu en dan eens ondergedompeld in een nieuw sausje. Zo ook in dit boek, waar Geronimo Stilton er zijn ding mee doet. Bereid je dus voor op een muizenissig avontuur, gebeurtenissen met een staartje en vooral veel uitroeptekens, om bepaalde delen extra kracht bij te zetten. Ook mogen de typografische grapjes niet ontbreken, die onontbeerlijk zijn verbonden met de boeken van Geronimo. En dan weet je zeker: ook dit boek zal op het nachtkastje van je zoon liggen. En ook hij zal smullen van de onderwateravonturen van Kapitein Nemo en de Nautilus, net als jij vroeger deed.

20.000 mijlen onder zee, Geronimo Stilton
De Wakkere Muis, april 2011, 210 pagina’s, hardcover.
Prijs: 12,95 euro. Leeftijd: vanaf 8 jaar. ISBN: 9789085921509