Boek recensie: Het pudding probleem, Joe Berger

Het pudding probleem - Joe BergerLars heeft een groot probleem. Hij is een ongelofelijke leugenaar. Bijna niets van wat hij zegt klopt. Niet omdat hij anderen wil kwetsen, hij heeft gewoon een heel grote fantasie! Fijn voor mensen in zijn omgeving is het natuurlijk niet. Ze weten nooit wat er aan de hand is, en moeten altijd twijfelen aan wat hij zegt. Hij staat dan ook wel bekend als Lars Leugenaar. Maar dat is niet het enige – hij heeft ook een pudding probleem!

Avontuurlijk leven

Je kunt begrijpen dat Lars een heel avontuurlijk leven heeft. En als dat op een moment even niet zo is, dan bedenkt hij het er zelf wel bij. Dat kan gewoon, in het leven van Lars! Zo vertelt hij de spannendste verhalen over alles wat hem allemaal is overkomen (ook al is dat niet waar), hangt hij grote verhalen op als hij een vraag krijgt op school en werkt hij zich in de nesten bij de grootste bullebak in de klas, Ron de Knikker en zijn gevaarlijke hond, Brutus.

Kattig poesje

Tijdens een van de omzwervingen van Lars en zijn beste vriend Charlie moeten de twee even vluchten voor De Knikker en zijn hond. Tijdens hun vlucht ontdekken ze een klein poesje, waar Brutus waarschijnlijk achteraan zat. Lars kan het niet over zijn hart verkrijgen om het poesje op te offeren aan de gemene hond en neemt hem mee naar huis. Daar is hij tenminste veilig. Het poesje wel, maar Lars heeft zich daardoor in de problemen gewerkt.

Hamburgerproblemen

Het wordt nog erger als Lars een geheime techniek heeft geleerd van zijn grootvader, die ook wel onder de naam Fantastico zijn kunsten vertoond. Van zijn opa heeft Lars namelijk geleerd dat je alles lekker kunt maken, als je er maar in geloofd. Zo kun je – als je heel hard aan een hamburger denkt – zelfs een droge boterham lekker doen smaken. Maar wat als je aan een hamburger denkt terwijl je een hamburger eet? Dan gaat het mis, zo ontdekt De Knikker… Lars zit nog dieper in de problemen!

Pudding probleem

Ook thuis gebeuren de nodige dingen. Zo is er een chique porseleinen hondje stuk, zijn de aardappels van opa verdwenen en ligt er ineens een pingpongbal in de pindakaas. En wie wordt daar op aangekeken? Lars, natuurlijk. Een hele boek ellende in het boek Lars Leugenaar. Het pudding probleem, zoals je ziet. Totdat de Grote Fantastico met een geweldige oplossing komt. Misschien kan Lars de waarheid gaan vertellen?

Ga direct naar Lars Leugenaar. Het Pudding probleem op BOL.com.

Recensie over Lars Leugenaar: Het Pudding Probleem

In het boek Lars Leugenaar. Het pudding probleem beleef je samen met Lars de meest bijzondere avonturen. Het pudding probleem is een zogeheten graphic novel, waarbij je dus heel veel plaatjes vind in dit boek om het verhaal aan te kleden. Het is een heel grappig boek met grote letters, een paar spannende momenten, veel grappige momenten, grote olifanten en heel grote ogen in de poes Pudding…

Lars Leugenaar. Het Pudding probleem,
Kluitman, 240 pagina’s, hardcover.
Vanaf: 8 jaar. ISBN: 9789020672817 . Prijs: 14,99 euro.