Gebrek aan zelfvertrouwen en onzekerheid zijn onderwerpen waar ieder kind mee te maken krijgt. Videoblogger Vincent van TheDutchTerms en zijn vriendin Eva hebben dit zelf ook meegemaakt, ook al hebben ze nu honderdduizenden volgers die tegen het duo opkijken. TV-zender Cartoon Network wil in samenwerking met Vincent en Eva kinderen en jongeren stimuleren hun individualiteit en eigen kracht te ontdekken. Daarom kondigt Cartoon Network vandaag de lancering aan van de Powfactor campagne in Nederland. De campagne start maandag 23 januari, tegelijkertijd met de première van gloednieuwe afleveringen van de Powerpuff Girls. De TV-zender roept met deze campagne iedereen op om hun Powfactor te ontdekken en deze te delen via social media met #Powfactor. Ben jij onverschrokken, legendarisch lief, een megamultitasker of monstermepper?
Powerpuff yourself
De schattige en superstoere Powerpuff Girls staan symbool voor kracht, individualiteit en zelfvertrouwen en nu kan iedereen met behulp van het online platform Powerpuff Yourself, PowerpuffYourself.com, zijn eigen unieke kracht ontdekken. Kinderen kunnen hun eigen Powerpuff avatar creëren en vervolgens een aantal leuke quizvragen beantwoorden. Hiermee ontdekken kinderen hun unieke Powfactor en speciale kracht!
Krachten bundelen
Stichting De Ster is in Nederland deskundig partner van de campagne. Deze stichting gelooft in een positieve aanpak waar plezier, vriendschap en persoonlijke ontwikkeling hand in hand gaan. “Ieder kind heeft recht op zelfvertrouwen. Als je zelfvertrouwen goed zit, kun je groeien en zal dit je de rest van je leven helpen. Gebrek aan zelfvertrouwen bij kinderen kan tal van oorzaken hebben. Tijdens onze vakantiekampen versterken wij kinderen. Ze leren zichzelf beter kennen en accepteren, maken nieuwe vriendjes, en maken vooral veel plezier. Een formule die werkt,“ aldus Fleur Termijtelen, directeur van De Ster.
Vincents video
Vincent Dik ondersteunt de campagne onder andere door middel van een video over het onderwerp. “Weinig zelfvertrouwen kan heel moeilijk zijn, dat heb ik zelf mee gemaakt. Toen ik werd gevraagd om aan de campagne van Cartoon Network mee te werken, zei ik dus ook meteen Ja!, omdat ik hoop daarmee anderen te kunnen helpen hun onzekerheid te overwinnen”, aldus Vincent.