logo-liggend-wit-donkerblauw-klein

Hoe marketeers en e-commerce-managers alles uit hun B2B webshop halen met Propeller en WordPress

Het grote probleem dat e-commerce-managers en marketeers ervaren met e-commerce-platforms is dat het meegeleverde content management systeem (CMS) zo Spartaans is. Het platform is vooral opgezet voor het verkopen van items, maar SEO en content toevoegen of aanpassingen doen is een hel. Dit hoeft niet zo te zijn: met het headless commerce-platform van Propeller kies je welk CMS je maar wilt.

Het nadeel van het standaard meegeleverde CMS in e-commerce-platforms is dat het slechts wordt gezien als een bijproduct. Terwijl jij als marketeer of e-commerce-manager maximale vrijheid en flexibiliteit wil om bijvoorbeeld de SEO te optimaliseren, interessante content toe te voegen en eenvoudig dingen wilt kunnen aanpassen. Want je wilt je onderscheiden van de rest en het maximale uit je B2B-website of -shop halen en niet overgeleverd zijn aan een gebruiksonvriendelijk CMS waar alles in beton lijkt gegoten. 

Dat kan nu met het commerce-platform van Propeller en WordPress als CMS. Omdat Propeller een headless platform is, kun je diverse shops – of die nou B2B, D2C of B2C zijn – beheren vanuit één back-end en je favoriete CMS. 

De back-end van het B2B e-commerce-platform van Propeller biedt geavanceerde B2B-functionaliteiten. Als je dat combineert met WordPress, veruit het populairste CMS van dit moment, heb je the best of both worlds. Een belangrijk voordeel van WordPress is dat er heel veel resources zijn: er zijn relatief veel developers met kennis over dit CMS waardoor er al veel goed werkende plug-ins voor specifieke taken zijn ontwikkeld. Maar er is meer. We sommen de belangrijkste voordelen van de deze gouden combinatie voor je op:

  • Voor het eerst zijn volledige B2B Commerce functionaliteiten beschikbaar in een WordPress-website, eenvoudig toe te voegen via out-of-the-box pagina’s van Propeller (zoals productdetail pagina’s, check-out en my account). Zo breng je content en commerce samen op één plek
  • Er is geen andere URL of subdomein nodig, waardoor je alle SEO en rankings behoudt, omdat er geen migratie of nieuwe site nodig is
  • Gebruik een bestaande site en/of thema, of maak zelf een ontwerp
  • Je bent niet langer afhankelijk van allerlei add-ons op standaard B2C commerce plug-ins die vaak zorgen voor instabiliteit 
  • De Propeller-functionaliteiten in WordPress zijn intuïtief in gebruik. Door gebruik te maken van de populaire page editor Elementor, Propeller commerce-widgets en commerce-templates haal jij het maximale uit je B2B webshop- of -site
  • Uitstekende performance, omdat Propeller cloud-based is, wat zorgt voor snelle laadtijden. Data wordt bovendien niet opgeslagen in de WordPress-database, waardoor er geen vertragingen optreden. Alle commerce-inhoud wordt dynamisch verzameld uit bronsystemen als ERP, CRM en PIM en realtime weergegeven via API’s. Dit zorgt voor live & dynamische integratie.
  • Headless commerce
    Een nieuwe shop (of die nou B2B of D2C is) is gewoon een nieuw front-end die je beheert vanuit één back-end. Propeller PDM (Product Data Management) ondersteunt een willekeurig aantal unieke catalogi, met verschillende én gemeenschappelijke producten. Je splits je aanbod eenvoudig tussen webshops en self-service portals en krijgt maximale controle over welke producten en welke categorieën je waar toont en houdt de requirements voor B2B en D2C – die vaak behoorlijk verschillen – mooi gescheiden.
    API’s vervangen de behoefte aan synchronisatie en de import en export van data door de juiste gegevens op het juiste moment op de juiste plaats te bieden. Bovendien heb je alle vrijheid om je shop en site te customizen en uit te breiden, zonder dat het impact heeft op de commerce-functionaliteit.

Geschreven door Gastblogger

Dit artikel is niet door ons gecontroleerd op juistheid van informatie. Ook zijn we niet verantwoordelijk voor de websites waar dit artikel naar linkt.
Lees onze disclaimer voor meer informatie.