Boek recensie: Op de vlucht, Nora Roberts

Het boek Op de Vlucht draait om de rijke en succesvolle familie Sullivan. Ze zijn echte topsterren in Hollywood – iedere film waarin ze spelen of die ze hebben geproduceerd wordt een succes. In het eerste deel van het boek maak je kennis met de uitgebreide familie – wat een tikje overweldigend is. Al snel gebeurt er iets heftigs. Tijdens een herdenkingsfeest voor hun overgrootvader spelen ze verstoppertje. Daar wordt Caitlyn Sullivan, negen jaar oud, ontvoerd. De familie is in paniek en probeert haar veilig terug te krijgen. Gelukkig ontsnapt Caitlyn, maar kun je ooit de gruwel van zo’n gebeurtenis vergeten?

Afgezonderd

Caitlyn, of Cate, reist samen met haar oma naar Ierland. Haar oma komt daar vandaan en wilde daar graag haar laatste dagen slijten. Na jarenlang afgezonderd te zijn geweest in Ierland, dwingt Caitlyn zichzelf om die gruwelijke gebeurtenis onder ogen te zien, zodat ze het kan afsluiten en verder kan gaan met haar leven. Toch krijgt ze zo nu en dan een verontrustend telefoontje, waar ze (vreemd genoeg) geen aandacht aan schenkt. Ze besluit terug te keren naar Amerika, waar ze niet alleen wordt opgevangen door haar familie, maar ook de reddende familie uit haar ontvoeringszaak een belangrijke rol spelen.

Familiekwestie

In Op de vlucht maak je nauw kennis met de familie Sullivan. Alle familieleden krijgen genoeg aandacht om ze te leren kennen (de een wat beter dan de ander), waardoor je een goed beeld krijgt van de familiedynamiek, de basis van hun succes en de manier waarop ze samenwerken. Toch spreidde dat ook de aandacht te veel. Was het verhaal alleen op Cate gericht, dan was het een krachtigere vertelling geweest met wat meer tempo. Soms sudderde het verhaal een tikje voort, wat erg jammer is.

Ga direct naar Op de vlucht op BOL.com.

Recensie over Op de vlucht

Dat een traumatische gebeurtenis je lang kan blijven achtervolgen, zal geen geheim zijn. Maar wat als de oorzaak van die gebeurtenis nog altijd rondwaart in je leven? Dan kun je er nooit van loskomen! Dat is precies waar Caitlyn mee te maken krijgt in deze thriller. Jammer genoeg heeft het boek regelmatig wat trage momenten en wordt er té veel verteld over de omgeving, geschiedenis en familieleden die helemaal niet zo belangrijk zijn. Het is onderhoudend, maar weinig verrassend. Een ‘ingedikte versie’ van het boek had het tempo veel goed gedaan.

Op de vlucht,
Uitgever: Boekerij, 512 pagina’s, paperback.
Vanaf: 18 jaar. ISBN: 9789022588130. Prijs: 17.99 euro.