logo-liggend-wit-donkerblauw-klein

Boek recensie: Nummer 1, Aartjan van Erkel

Marketing is super belangrijk, je moet simpelweg laten weten dat je er bent. Dat kan via een buzz die ontstaat onder je klanten, maar de ondernemers die daarop kunnen steunen kun je waarschijnlijk op één hand tellen. Zelfs grote bedrijven als Samsung en Apple, waar toch de nodige buzz over ontstaat (zeker voor de nieuwe releases) maken reclame op het moment dat hun nieuwe toestellen verschijnen. Ik bedoel: zo raar is het dus niet dat jij als kleine ondernemer ook af en toe je naam moet rondstrooien! Maar hoe? In het boek Maak ze gek schreef Aartjan van Erkel al over het maken van reclame en het inzetten van marketingmiddelen. Nummer 1 gaat heel specifiek over e-mailmarketing.

E-mailmarketing in 2023

Eerlijk gezegd verbaasde het onderwerp van Nummer 1 me best wel. E-mailmarketing in 2023? Lezen mensen nieuwsbrieven nog? Ja, wij hebben ook een nieuwsbrief waarin we wekelijks een overzichtje sturen van de laatst gepubliceerde artikelen, maar de meeste mensen gebruiken toch onze Instagram- en Facebookpagina’s om op de hoogte te blijven van onze publicaties. Is daar niet een duidelijke verschuiving in merkbaar? Ja en nee, aldus Aartjan van Erkel. Mensen willen namelijk echt wel je nieuwsbrief lezen, maar dan wel als die ook iets toevoegt aan hun dag. En daar zit hem de kneep in dit boek.

De weg naar infotainment

Waar veel bloggers en ondernemers namelijk volop doken op het educatieve element (want: dan weten de lezers in ieder geval dat ze met een expert te maken hebben), is die markt nu echt wel verzadigd. Volgens Aartjan van Erkel moet je meer inzetten op prikkelen, op de persoonlijke noot en een stukje vermaak. Echt bloggen dus, over jouw persoonlijke ervaringen en jouw week. Over grappige momenten, eye-openers of het feit dat je eigenlijk jouw nieuwe product hebt voltooid, na veel vallen en opstaan. Hoe je dat aanpakt en die overstap maakt? Hoe vaak je zo’n nieuwsbrief moet versturen? Dat lees je natuurlijk allemaal in dit boek.


Ga direct naar Nummer 1 op BOL.com.

Recensie over Nummer 1

CooleSuggesties topper

In Nummer 1 gaat het om het winnen van de gunsten van je (potentiële) klanten. Aartjan van Erkel is een grote naam op het gebied van (online) marketing en zorgt regelmatig voor reuring door zijn progressieve opvattingen en zijn eigenwijze aanpak. Ook dit boek biedt de nodige eye-openers en reality-checks, om maar even een paar oer-Hollandse termen te opperen. De ontnuchterende eerlijkheid (waarom zou je energie steken in mensen waarvan je weet dat ze niets bij je zullen afnemen?) zorgt voor een verfrissende aanpak. Daarbij hanteert hij eenzelfde insteek als bij zijn nieuwsbrieven en cursussen: veel humor, persoonlijke noten en vergelijkingen die je uit de saaie theoretische structuren haalt. Zo leer je op een leuke manier hoe je jouw klanten ombouwt tot volgelingen, hoe je verrassend uit de hoek komt en wat je vooral níet moet doen.

Score: 9


Informatie

Titel: Nummer 1
Auteur:
Uitgever: Van Duuren Management
Aantal pagina’s: 190
Type boek: Hardcover
ISBN: 9789089656124
Prijs: 23.99 euro

Boeken koop je bij je plaatselijke boekhandel.
Online bestellen kan onder andere op:

Geschreven door Dennis van Houts

Dennis, hoofdredacteur van CooleSuggesties.nl. Getrouwd, vader van twee zoons. Beetje nerdy, houdt van lekker eten en films kijken. Verslindt boeken bij het leven.