Nieuwe fantasy comics

Fantasy draait om magie, vreemde wezens en verre oorden. Een perfect onderwerp om te gieten in de vorm van een stripboek. Onlangs verschenen er een paar nieuwe fantasy strips waar we met liefde onze tanden in zetten. Onze mening? Die lees je hieronder.

Recensie over Kaamelott 9: Kwaadaardige versterking

Soms valt het niet mee om midden in een reeks binnen te vallen. De meeste stripreeksen hebben een rode draad met losstaande avonturen, die je prima afzonderlijk kan lezen. Kaamelott vormt hier een uitzondering op. De rijk gedetailleerde illustraties nemen je mee naar grimmige oorden vol bloeddorstige schepsels. De mannen van de Rode Tafel lijken echter meer gericht te zijn op kibbelen en discussieren dan een avontuur aangaan en deze oplossen. De vele gesprekken halen het tempo uit het verhaal en maken het ook tamelijk bizar: de totaal verschillende personages hebben ieder hun eigen doel: hoe kunnen ze ooit samenwerken? Hulde voor de illustraties, het verhaal en de dialogen laten flink te wensen over.
In dit deel zijn de ‘helden’ bezig om een groot gouden beeld uit een grot te loodsen. Dat levert al de nodige conflicten op in de groep, maar die worden nog wat erger als ze gevangen worden genomen door een vreemde kunstverzamelaar, die hen allen wil verstenen met zijn leger aan basilisks.

Score: 5

Ga direct naar Kaamelott 9: Kwaadaardige versterking op BOL.com.

Recensie over Conan – Schaduwen in het maanlicht

Conan de barbaar zorgt al jaren voor de nodige spannende verhalen en fantasierijke vertellingen. Ieder boek uit deze reeks wordt onderhanden genomen door een andere schrijver en verhaal. Dat maakt dat je deze verhalen perfect los van elkaar kunt lezen. Telkens komen er wel een paar herinneringen naar boven – om het totale plaatje te krijgen zul je alle avonturen moeten lezen. Dat is ook geen straf: de serie bevat avontuur, genoeg actie en exotische oorden. De illustraties zijn flink gedetailleerd en spreken tot de verbeelding. In dit avontuur komen Conan en zijn nieuwe beschermelinge op een exotisch eiland, waar ze te maken krijgen met een wrede bezwering en een bijzondere bewoning. Bovendien worden ze op de hielen gezeten door Hyrkaniers, waar onze gespierde en schaarsgeklede held weinig mee op heeft. Haast is dus geboden!

Ga direct naar Conan – Schaduwen in het maanlicht op BOL.com.