logo-liggend-wit-donkerblauw-klein

Bestel Nespresso bij je persoonlijke butler, Google Assistent

Wie die butler is? Google Assistant… what else? Het is niet altijd makkelijk om Nespressocupjes te bestellen. Of… nou ja, eigenlijk is het helemaal niet zo moeilijk, maar kan het altijd cooler! Want heb je geen zin om in te loggen op de Nespresso website of om de app te openen, dan kun je vanaf nu ook praten met Nespresso via je Google Assistant of slimme speaker. Nederland is hiermee het eerste land die gebruikmaakt van deze functie. Dat is best bijzonder, want wij lopen in Nederland vaak een beetje achter de feiten aan en krijgen de functie pas als deze in het Engels is uitgewerkt.

Hey Google, praat met Nespresso

Dat is het magische woord. Praat met Nespresso. En die heeft heel wat te vertellen, waar jij je voordeel mee kunt doen. Zo kun je bijvoorbeeld nieuwe recepten ontdekken, tips krijgen over een nieuwe smaak koffiecups, meer te weten komen over de herkomst van de koffie of uitzoeken waar de dichtstbijzijnde Nespressoboetiek of -recylepunt is. Hoe makkelijk is dat? Maar het gaat nog een stapje verder. Je kunt namelijk zelfs de laatste bestelling nog eens herhalen, zodat je jouw vaste recept altijd op voorraad hebt.

Zo werkt Nespresso samen met Google Assistent

Om volledig van de Assistent-functies gebruik te maken en koffie te bestellen of een bestelling te herhalen, moet je eerst je Nespresso-account koppelen. Dat is het account waarmee je nieuwe capsules bestelt op de Nespresso website zelf. Dat kunnen de klassieke cups zijn, maar ook de nieuwe Nespresso Vertuo cups! Om dat account te koppelen zegt je: “Hey Google, vraag Nespresso om mijn account te koppelen.” Heb je alle stappen doorlopen? Dan kun je bestellingen plaatsen of naar de bestelstatus vragen. Zeg tegen je telefoon of slimme speaker: “Hey Google, Praat met Nespresso.” Vervolgens kun je een van onderstaande zaken vragen:

  • Vraag Nespresso om koffie te bestellen
  • Vraag Nespresso om mijn laatste bestelling te herhalen
  • Hoe lang duurt het voordat ik mijn bestelling ontvang?
  • Mijn pakketje is nog steeds niet aangekomen. Wat moet ik nu doen?
  • Hoe kan ik mijn capsules recyclen?
  • Ik zoek een boetique / recyclepunt
  • Hoe vaak moet ik mijn machine ontkalken?
  • Ik heb beschadigde/defecte producten ontvangen. Wat moet ik nu doen?
  • Hoe kan ik mijn bestelling wijzigen of annuleren?
  • Vraag Nespresso om koffieadvies / Ik wil koffieadvies
  • Vraag Nespresso om een lekker koffierecept / Ik wil een koffierecept maken
  • Vraag Nespresso om koffie-informatie [of noem meteen een specifieke koffiesoort]

De laatste drie kun je ook direct aan Nespresso vragen, zonder eerst ‘Praat met Nespresso’ te activeren. Zo ben je eerder bij je doel. Het leuke is dat de ietwat schel sprekende Nespressodame je regelmatig vragen stelt, waar jij op kunt reageren. Zo krijg je een op maat gemaakt advies, hoewel je niet altijd een concreet antwoord krijgt. Voor een Intense Nespresso Original voor de Middag kreeg ik bijvoorbeeld geen geschikt advies. Daar is dus nog wat werk aan de winkel! De vragen werken niet alleen met een slimme speaker, een Google Mini of Google Hub, maar ook op de Google Home-app voor Android of iOS.

Koffie zetten met je stem? Vorig jaar mochten we de conceptmachine Nespresso O uitproberen… daar wordt dus aan gewerkt! Drink je graag een latte macchiato of een cappuccino? Dan is de De’Longhi Lattissima One een geweldig apparaat!

Op zoek naar coole gadgets?

Geschreven door Dennis van Houts

Dennis, hoofdredacteur van CooleSuggesties.nl. Getrouwd, vader van twee zoons. Beetje nerdy, houdt van lekker eten en films kijken. Verslindt boeken bij het leven.