De smaakvoorkeur van de Nederlandse consument is constant in verandering. Zo ook binnen het koffiesegment. Uit onderzoek* blijkt dat ruim een derde van de Nederlanders anno 2013 vaker de voorkeur geeft aan intense koffie – koffie met een krachtige smaak – dan vijf jaar geleden. Intense koffie geeft hen vooral een gevoel van genieten. Om aan deze veranderende smaakvoorkeur te blijven voldoen lanceert Senseo vier intense melanges.
Koffiedrinkend Nederland
Bijna alle Nederlanders drinken koffie (88%). Hoe hoger de leeftijd, hoe hoger het percentage dat koffie drinkt. Een kopje intense koffie geeft Nederlanders vooral een gevoel van genieten en landgenoten boven de 30 jaar geven aan dat intense koffie bij hen een gevoel van gezelligheid oproept. Tussen mannen en vrouwen is wel een opvallend verschil te constateren. Naast genieten associëren vrouwen een kopje intense koffie met gezelligheid en verwennerij. Mannen geeft het een gevoel van ontspanning en kracht.
Intense melanges met krachtige smaak
Senseo breidt haar assortiment uit met de Senseo Intense collectie: vier intense melanges geïnspireerd op de rijke Italiaanse koffiecultuur met stuk voor stuk een eigen signatuur. De Senseo Intense blends zijn extra fijn gemalen en de intense branding vervolmaakt de krachtige smaak en het rijke aroma. De Intense collectie bestaat uit de volgende varianten:
Intense black: een volle en complexe melange met smaaktinten van pure chocolade, zwarte bes en citrus.
Intense superior: een pittige en kruidige blend met een intens donker karakter en een subtiele smaak van noten en zoethout.
Intense espresso: een krachtige en verfijnde melange met smaaktinten van karamel, honing en rood fruit.
Intense extreme: een pittige en robuuste melange met een krachtig karakter en smaaktinten van cederhout en peper.
Laat hieronder jouw reactie achter