logo-liggend-wit-donkerblauw-klein

Napoleon verovert opnieuw … het supermarktschap. Scoor met jouw #napoleonface


napoleon

Nu het zomerseizoen écht is begonnen, zijn veel Nederlanders bezig met hun beach body en een mooi kleurtje. Met het zonnetje op hun gezicht willen ze genieten van iets lekkers op het strand of op een festival. Ook het echt Nederlandse zuurtje Napoleon, de bal die barst van de smaak, heeft de zomer in de bol. Met verbeterde smaken, een nieuw uniform limegroen kleurtje en smallere verpakkingen, is de bekende snoepbal deze zomer niet alleen in de supermarkten te vinden in één merkblok, maar ook op verschillende festivals.

Het zonnetje in huis

Napoleon ziet er voortaan zonniger uit door de nieuwe kleur en het afgetrainde uiterlijk van de verpakkingen. Door de smallere verpakkingen passen alle 8 de smaken naast elkaar in het schap in de supermarkt. De wikkels om iedere losse snoepbal blijven, zodat de zuurtjes niet aan elkaar plakken, maar iedere smaak heeft voortaan wel dezelfde wikkel.

Uiteindelijk draait het natuurlijk allemaal om de smaak, en ook die is verbeterd. Dat kunnen ook wij alleen maar bevestigen. Napoleon-ballen worden voortaan meer ambachtelijk en natuurlijk geproduceerd waardoor ze, net als de verpakkingen, van hogere kwaliteit zijn. Heerlijk zoet, een licht zuurtje, met natuurlijk de bekende zure poeder aan de binnenkant. Probeer dan nog maar eens een stalen gezicht te houden! Niet voor niets probeert Napoleon je te motiveren om de zuurste gezichten te delen op social media, met #napoleonface in het berichtje. Super grappig! De namen zijn hetzelfde gebleven, maar de welbekende wijnballen hebben naast een nieuw uiterlijk, ook een nieuwe naam aangenomen: Framboos. Cola, Fruitmix, Tropical, Lempur, Drop, Zwart Wit en Energy behouden wel hun vertrouwde naam.

De Energy-receptuur is wel aangepast en is nu nog lekkerder. Het nieuwe recept bevat geen coffeïne, maar door de taurine en vitamine B geven ze nog altijd een energy boost. Ideaal tijdens het loom makende warme weer. De overige smaken ondergaan op een kwalitatieve upgrade na geen veranderingen. Als kers op de taart bevatten de zuurtjes geen kunstmatige ingrediënten, en dragen ze met trots het glutenvrij- en vegetarisch-keurmerk.

#napoleonface

Om de zomerse transformatie van Napoleon te vieren, is de #napoleonface competitie opgezet op social media en verschillende festivals. De foto’s van de zuurste gezichten, op het moment dat de Napoleon-bal barst, maken kans op tickets voor Valtifest en MTV Presents Lost Frequencies. Post simpelweg de foto op Twitter of Instagram met de hashtag #napoleonface, of upload de foto op http://napoleonface.nl/ en maak kans.

Om deel te nemen aan #napoleonface zijn op de festivalterreinen speciale areas ingericht met een photobooth, om deel te nemen aan de zure gezichtenwedstrijd, en met een afgeladen volle bakfiets wordt er op het gehele terrein de vernieuwde Energy-smaak aangeboden. Smoelen én snoepen in het zonnetje dus.

Verkrijgbaarheid

De nieuwe Napoleon verpakkingen zijn recent ingestroomd in de Nederlandse supermarkten en vormen nu, doordat de zakken smaller zijn en alle 8 de smaken naast elkaar passen, een merkblok. De consumentenadviesprijs per zak van 200 gram is €1,19. Napoleon is verkrijgbaar in de smaken Zwart Wit, Cola, Drop, Lempur, Energy, Tropical, Fruitmix en Framboos.

Geschreven door Rianne

Rianne, moeder van twee pubers, part-time werkzaam als SEO-specialist bij een webdesignbureau en ontzettend actief op CooleSuggesties.nl! Ze houdt van gezellige dingen doen met het gezin, uitstapjes ondernemen, lezen, een goede latte en van films kijken.