Boek recensie: Mob Veggie, Ben Lebus

Vegetarisch eten heeft een beetje een suffe naam. Geen vlees… wat is daar nou voor spannends aan? Want voor velen is ‘vlees eten’ het summum van mannelijkheid! Zo’n lap vlees waar het sap uitloopt als je het aansnijd. Tja, het is naar waar je van houd, natuurlijk. Gelukkig hebben die mensen het helemaal mis. Vegetarisch kan juist wel stoer zijn – en Ben Lebus laat zien hoe!

Vega Fastfood

Het gave van de recepten in Mob Veggie is wel dat de recepten heel fastfood overkomen. Ze zijn snel te maken, vragen niet veel voorbereiding en worden gemaakt met verschillende seizoensgroenten, dus als je daar een beetje op let, zijn ze niet eens heel erg duur. Bovendien probeert Ben Lebus niet de standaard gerechten na te bootsen, maar laat zich er juist door inspireren om er zijn eigen draai aan te geven. En ik verzeker je: die draai is best exotisch!

Pittig randje

Wees gewaarschuwd, want de recepten in Mob Veggie gaan ze een stapje verder met het op smaak brengen van de recepten. Er wordt dankbaar gebruik gemaakt van paprika’s, pepertjes en flink wat kruiden. Het gros van de ingrediënten is echter heel toegankelijk en verkrijgbaar in iedere supermarkt. Dat zie je wel eens anders! Het boek zelf is opgedeeld in zes hoofdstukken, van brunch tot verse salades, van snelle gerechten tot heel eenvoudige vegetarische gerechten (hoewel de meeste gerechten eenvoudig zijn om te maken). voor de feestelijke momenten kun je in het hoofdstuk Mob de Luxe lekker uitpakken. En wil je toch wat ‘normalers’ eten met een vegetarisch tintje? Dan biedt Fake-Away Mob uitkomst voor burgers, gyros en quesedilla’s.

Ga direct naar Mob Veggie op BOL.com.

Recensie over Mob Veggie

Stoere vegetarische gerechten? Waarom niet! In het boek Mob Veggie laat Ben Lebus je zien hoe je verrassende vegetarische maaltijden op tafel kunt zetten. De recepten zijn eenvoudig te maken en verrassend qua kruiding. De smaken zijn pittig en exotisch, met veel Aziatische invloeden. Het prettige is dat het gros van de ingrediënten in iedere supermarkt te verkrijgen zijn, zodat je meteen aan de slag kunt.

Mob Veggie,
Uitgever: Citrus, 144 pagina’s, hardcover.
Vanaf: 18 jaar. ISBN: 9789493180024. Prijs: 23,95 euro.