Boek recensie: Max Modderman 2 – Plankenkoorts, Matt Stanton

Het boek ‘Max Modderman- Plankenkoorts’ gaat over iemand de grappigste van de klas wil zijn, de lolbroek van de school. Oh ja, en hij heet Max. Max vindt zichzelf best wel grappig, daarom gaat hij meedoen aan een talentenjacht. Hij en zijn vriend Hugo gaan samen naar de schouwburg om auditie te doen voor de Roestheuvelse Talentenjacht. Max is gekomen om te winnen, dus hij gaat er vol voor. Maar als hij daar aankomt en eenmaal met zijn medekandidaten op het podium staat, ziet hij zijn aardsrivaal: Bibi Nobel. En het vervelendste is: ze heeft hem vandaag ‘De ongrappigste van de klas’ genoemd, dus het zit Max ook wel een beetje dwars dat zij hier is…

Toveren met grappen

Nadat Bibi met haar goochelact is geweest, is Max aan de beurt. Hij is van plan om al zijn beste grappen uit de kast te trekken en de jury helemaal om te leggen van het lachen. Wanneer hij begint, staat er een clown en begint Max zijn act in verkeerde banen de leggen. De clown (die trouwens Tuimel heet) maakt grappen over Max en zijn act en de jury komt daardoor niet meer bij van het lachen. Het zijn namelijk best wel goede grappen!

Verdwijntruc

Een verpestte act later hoort Max thuis van zijn moeder dat zijn opa verdwenen is. Max mocht hem niet echt, dus het maakte hem eerst niet zo heel veel uit. Maar nu hij niet meer de grappigste is, moet hij ergens anders de aandacht vandaan zien te halen. Dus besluit hij om zijn opa samen met Hugo op te gaan sporen. Hugo, Max en de ouders van Max gaan naar het tehuis waar hij woont, het Verzorgingstehuis Roestheuvel. Maar ook daar komt hij voor weer een tegenslag te staan: Bibi is daar met haar moeder, want zij is brigadier bij de politie. Maar wie zullen de opa van Max eerder vinden; Max en Hugo of de politie?

Ga direct naar Max Modderman 2 – Plankenkoorts op BOL.com.

Recensie over Max Modderman 2 – Plankenkoorts

Max Modderman 2 – Plankenkoorts is een fantastisch grappig boek met leuke illustraties die heel toepasselijk zijn. De humor is weer zo goed, net als in het eerste boek, en misschien nog wel beter. Wel vond ik dat het een leuker verhaal is dan het vorige boek van Max Modderman, ‘Klas op stelten’. Het verhaal loopt meer en heeft veel grappige gebeurtenissen.

Max Modderman 2 – Plankenkoorts,
Uitgever: HarperCollins, 271 pagina’s, hardcover.
Vanaf: 8 jaar. ISBN: 9789402703726. Prijs: 15.50 euro.

Geschreven door Tim

Tim is 15 jaar oud en zit in VWO 4. Hij houdt van sporten, tekenen en taal. Logisch dat lezen en schrijven ook daarbinnen past. Natuurlijk is Tim ook een gamer – maar niet de hele dag. Er moet immers ook genoeg tijd zijn om te eten en koffie te drinken! Het liefst zelfgemaakte, van vers gemalen bonen.