logo-liggend-wit-donkerblauw-klein

Boek recensie: Marketing in beweging, Leen Lagasse

Omdat marketing niets nieuws is, is er door de jaren heen al heel wat over geschreven. In de tientallen jaren dat mensen zich actief bezighouden met marketing, is er door de jaren heen toch heel wat in veranderd. Marketing is namelijk continu in beweging, hoewel sommige mensen denken dat je de principes van tientallen jaren nog altijd zonder problemen kunt toepassen…

Marketing in beweging

Het lijvige boek Marketing in beweging is een uitgebreide kennismaking met de moderne business-to-consumer marketing. Het lijvige boek is in principe geschreven voor studenten van het hoger onderwijs, maar dat houdt niet in dat je het ook als niet-student prima kunt lezen als introductie of opfriscursus voor de wondere wereld van marketing.

Termen en principes

Het lezen van een inleidend studieboek als deze is zowel praktisch, aangezien je heel netjes en duidelijk alle termen krijgt aangereikt. Iedere marketingterm wordt aan je bekendgemaakt en voorgesteld in de vorm van een definitie. Aan de hand van praktijkgerichte stukken theorie worden de termen vervolgens in de praktijk gebracht en lees je hoe je ze gebruikt (en natuurlijk ook hoe de verschillende principes (samen)werken in de business-to-consumer marketing. Tijdens het lezen kom je verschillende marketingtheorieën tegen waar je mee aan de slag kunt in praktische opdrachten: en op dat punt loop je tegen de beperking aan van een studieboek… want hoewel het goed is om met de opdrachten aan de slag te gaan, is het ook aan jou om te beoordelen of ze goed of fout zijn: een antwoordenregister staat niet in het boek!

Theorie en praktijk

Het blijft natuurlijk lastig om de theorie in de praktijk te brengen – en dat is ook aan jou. Waar het boek wel geweldig goed in slaagt, is om de theorie duidelijk te communiceren. Zo wordt het eenvoudiger om de concepten van marketing en de marktbeweging te begrijpen. Het blijft nog altijd beter om zelf te blijven nadenken dan stug het plan van een ander te volgen. Dat sluit namelijk misschien niet volledig aan op jouw identiteit en doelgroep, maar ook niet op jouw marktgebied. In dit boek leer je waar marketing aan moet voldoen om zijn doel te bereiken, maar ook om respect te houden voor onze leefomgeving en het welzijn van de mens.


Ga direct naar Marketing in beweging op BOL.com.

Recensie over Marketing in beweging

Ben je bezig met cusiness-to-consumer marketing? Dan is het verstandig om je kennis regelmatig op peil te houden. Je kunt daarbij weer de schoolbanken induiken, maar met een goed boek heb je die opfriscursus natuurlijk ook binnen handbereik. Marketing in beweging richt zich op moderne ontwikkelingen binnen de marketing en laat je zoen hoe alle elementen van ondernemingen en consumenten samenwerken (en hoe jij ze kunt bespelen om zo invloed op het markt-evenwicht uit te oefenen. Het boek is geschreven voor studenten, maar laat je daar niet door weerhouden: het is praktisch, toegankelijk, helder en schept alle voorwaarden om zelf met marketing aan de slag te gaan.

Score: 8


Informatie

Titel: Marketing in beweging
Auteur:
Uitgever: Owl Press
Aantal pagina’s: 375
Type boek: Paperback
ISBN: 9789463934589
Prijs: 66 euro

Boeken koop je bij je plaatselijke boekhandel.
Online bestellen kan onder andere op:

 Toon minder

Geschreven door Dennis van Houts

Dennis, hoofdredacteur van CooleSuggesties.nl. Getrouwd, vader van twee zoons. Beetje nerdy, houdt van lekker eten en films kijken. Verslindt boeken bij het leven.