logo-liggend-wit-donkerblauw-klein

Uniek marketingmiddel: zet jij jouw bedrijf ook op de kaart?

Als je naamsbekendheid wil verkrijgen, moet je ook zorgen dat je naam regelmatig ter sprake komt. Dat je gezien wordt, ook al ben je al bekend. Het alom bekende credo ‘uit het oog, uit het hart’ gaat in alle gevallen op. Heb je een afspraak gemaakt met een toekomstige zakenpartner of opdrachtgever, zorg dan dat je een stukje service bied. Directe aftersales, om de neuzen dezelfde kant op te krijgen. Met een afsprakenkaart. Een onderschat middel om een stukje service te bieden en je bedrijf in de kijker te spelen!

Afsprakenkaart

In sommige branches zijn afsprakenkaartjes wat meer gemeengoed dan in andere branches, maar je hebt bijna altijd wel een mogelijkheid om je afsprakenkaart achter te laten als je iemand ontmoet en een afspraak maakt. Zo’n afsprakenkaart is altijd op creditcardformaat, zodat je hem altijd bij je kunt hebben. Sommigen houden het heel sober, enkelzijdig op dik papier. Daarop kun je een boodschap achterlaten. Wat je echter ook kunt doen, is er een echte kaart van maken. Een kaart die je kunt openklappen, zoals een verjaardagskaart. Dat geeft het meteen iets bijzonders en het beschermt de geschreven tekst tegen krassen. Bovendien heb je de mogelijkheid om de voorkant en de achterkant te bedrukken met wat je maar wilt. Hoe praktisch is dat?

Wat kun je met een afsprakenkaart

Wil je afsprakenkaartjes zelf maken? Zorg dan bij het ontwerp van je kaart voor genoeg schrijfruimte, daar is hij immers voor bedoeld. Daarnaast kun je een deel voorbedrukken. Belangrijk is dat je zowel de datum als de tijd kunt invullen. Wellicht heb je ook meerdere locaties, die je kunt voorbedrukken met aanvinkvakjes ervoor. Denk er ook aan dat je genoeg contactmogelijkheden vermeld: je adres, telefoonnummer, website en mailadres zijn tegenwoordig gemeengoed. Wil je liever contact per mail of telefoon? Laat de andere opties dan weg. Mochten mensen daar gebruik van willen maken, kunnen ze daar wel achter komen via je website.

Creatief aan de slag met afspraakkaartjes

Wil je mensen benaderen op een ludieke manier? Laat je kaartje achter op plekken waar je denkt dat het meerwaarde heeft! Ik ben bijvoorbeeld niet alleen blogger, maar ook freelance tekstschrijver. Vanuit die hoek heb ik kaartjes laten bedrukken die ik kan achterlaten als ik ergens teksten zie met veel fouten: Teksten laten corrigeren of herschrijven? Neem contact op! Daarnaast kun je één zijde gebruiken om je bedrijf extra in de spotlight te zetten. Zo kun je een deel van je assortiment of diensten vermelden, zodat de opdrachtgever of klant direct weet wat je nog meer te bieden hebt. Of maak er iets ludieks van, zodat je een grotere indruk achterlaat.

Geschreven door Dennis van Houts

Dennis, hoofdredacteur van CooleSuggesties.nl. Getrouwd, vader van twee zoons. Beetje nerdy, houdt van lekker eten en films kijken. Verslindt boeken bij het leven.