Film recensie: Love and Monsters

Love And Monsters is dan misschien geen blockbuster of kaskraker, je mag deze film absoluut niet links laten liggen. We zullen zo vertellen waarom. In het kort? We hebben ons geen minuut verveeld met deze monsterfilm! En ondanks de vrij eenvoudige setting heeft de film wel een nominatie in de wacht gesleept voor Beste visuele effecten. Da’s toch een hele prestatie!

Hoger hand

Een bijzonder plezierig element aan deze film is dat het verhaal je door de hoofdpersoon wordt voorgedragen, bij elkaar gebonden met toffe schetsen en illustraties. Joel, de zachtaardige hoofdpersoon van deze film, is namelijk een geweldig tekenaar! Joel is alleen niet de handigste persoon op aarde. En dat is niet praktisch als je met een klein clubje mensen onder de grond zit, schuilend voor monsters die de aarde onveilig maken.

Chemisch probleem

De situatie is als volgt: er was een reuzenasteroïde op weg naar aarde. Deze komeet, Agatha 616, zou de aarde vernietigen. Wetenschappers bedachten daarom een aanval, die de rots tot puin zouden opblazen. Helaas vielen de chemische verbindingen die werden gebruikt om de raketten te lanceren terug naar de aarde en veranderde het dierenrijk in het soort mutantenmonsters. Mensen verstoppen zich vervolgens in bunkers. En jammer genoeg werden Joel en zijn kersverse vriendinnetje Aimee uit elkaar gerukt… zij kwam zo’n 100 kilometer verder in een bunker terecht. En dat is voor een puberjongen ontzettend erg! Zeker omdat hij de enige vrijgezel is in zijn bunker en al dat kleffe gedoe met gadeslaan. Zeven jaar later besluit Joel dat het genoeg is. Hij heeft al die tijd radiocontact gehouden met Aimee en besluit het gevaar te trotseren en haar op te zoeken.

Bekijk hier de trailer van Love and Monsters:

Monsters… en monsters

Love And Monsters draait vanaf dat moment vooral om de buitensporig grote en groteske monsters, die ieder met een morbide liefde voor het natuurschoon zijn ontworpen. Gelukkig voor Joel staat hij er niet alleen voor. Zo komt hij Clyde en de achtjarige Minnow tegen, die in de buitenwereld weten te overleven. Zij leren Joel alles wat nodig is om in leven te blijven en begeleiden hem voor het grootste deel naar zijn doel. Ondertussen heeft Joel ook een hond mee op sleeptouw, wat een paar bijzondere en hartverwarmende situaties oplevert.

Ga direct naar Love and Monsters op BOL.com.

Recensie over Love and Monsters

Love And Monsters is een geweldige film. Het heeft alles in huis om een echte cult-hit te worden, inclusief de lo-fi schepsels en het hartverwarmende verhaal van een doorzettende puber. Het is een bescheiden monsterfilm geworden, met een heel fijne cast die een indrukwekkende chemie onderling heeft. Het verhaal is bijzonder genoeg om te boeien en verrassend genoeg om dat de hele film te blijven doen. Het slot is misschien een tikje chaotisch, maar dat vergeven we de film zonder meer. Wij willen een deel 2!

Titel: Love and Monsters
Uitgever: Dutch Filmworks
Tijdsduur: 108 minuten