Game review: LEGO 2K Drive

Eerlijk is eerlijk: de basis van LEGO 2K Drive ligt ontzettend dicht bij al die andere racegames. Aan de positieve kant: die hebben dan weer niet die geweldige en creatieve LEGO-saus over zich gekregen! Dat maakt LEGO 2K Drive uniek in zijn klasse. Laten we snel achter het stuur kruipen en vertellen waar LEGO 2K nu eigenlijk om draait.

Overal en altijd

LEGO 2K Drive valt door een aantal aspecten op. Aan de ene kant is het een geweldige open-wereld racer, waarbij je door de kleurrijke en fantasierijke LEGO-wereld kunt crossen om nieuwe challenges te vinden en races te spelen in jouw eigen wagen. Een fantastisch concept daarbij is dat je daarbij direct wisselt tussen drie types voertuigen: een standaard racewagen, een off-road voertuig en een boot. Zo kun je letterlijk overal komen en alle plekjes ontdekken. De voertuigen transformeren daarbij helemaal vanzelf en automatisch, zodat je er geen omkijken naar hebt.

Lees hier alles wat je moet weten over LEGO 2K Drive.

Voertuigen aanpassen

Daarbij kun je jouw voertuigen tot in de puntjes tweaken en aanpassen. Je kiest daarbij één van de standaard voertuigen die je ter beschikking hebt gekregen, maar je kunt ook een compleet leeg frame kopen. Die kun je vervolgens helemaal opbouwen en aanpassen, van het type blokjes (met ook heel wat unieke elementen) tot de kleur en uitstraling ervan. Je kunt ze zelfs metallic of doorzichtig laten kleuren, bestickeren en nog veel meer.

Naar de garage

Eerlijk gezegd was dat bouwen niets voor mij. Het is fantastisch leuk om je auto aan te passen en hem een nieuwe kleur te geven, maar de manier waarop je jouw voertuig moet aanpassen vond ik net te omslachtig, iets te traag. Dat is heel anders dan het echt bouwen in LEGO. Toch kan ik me goed voorstellen dat veel racers hun voertuig eigen willen maken, maar ik vond de standaard voertuigen voor nu eigenlijk al wel tof. Wie kan er nu zeggen dat-ie een hamburger heeft als racewagen?

Racen maar

De races zelf lijken wel een beetje op een stoere variant van Mario Kart, met kleurrijke banen, LEGO-elementen die je kunt smashen en power-ups die je op je tegenstanders kunt loslagen. Je hebt een powerboost ter beschikking, een sprong en je kunt zowel driften als haarspeldbochtjes maken. Genoeg om ook de ervaren racer tevreden te stellen. Je kunt zelfs kiezen om handmatig te schakelen, mocht je dat willen. De voertuigen reageren ook goed op hun statistieken, waardoor je een auto kunt kiezen die bij jouw rijstijl past.

Typische LEGO-game

Gelukkig ontbreken de typische LEGO-kenmerken niet in LEGO 2K Drive. Zo loont het om alles wat je tegenkomt te smashen en te crushen. Je kunt puzzels oplossen en korte opdrachten uitvoeren om nieuwe voertuigen, minifigs en bricks vrij te spelen, die je kunt gebruiken om je unieke LEGO 2K Drive ervaring op te bouwen. Tijdens races kun je bricks verliezen als je tegen andere voertuigen aanbotst (tot het moment dat je niets meer over hebt en echt crasht om in een flits weer op de baan terecht te komen). Je kunt jezelf herstellen door voorwerpen langs de baan te slopen. En… natuurlijk zitten er 1001 cutscenes verwerkt in de game, zodat je alleen daarvoor al de moeite zou nemen om deze game te spelen!

Ga direct naar LEGO 2K Drive op BOL.com.

Recensie over LEGO 2K Drive

LEGO 2K Drive is een perfecte mix van bekende racegames en combineert dat met de drang om te bouwen en te customizen op de meest bizarre en creatieve manier die je maar kunt bedenken. Het is echt een game voor jong en oud, met een relatief snelle verhaallijn (in een uur of 10 heb je de vier werelden wel vrijgespeeld) en talloze missies waarin je vervolgens uren kunt rondtoeren. De verzamelwoede, de mogelijkheid om je eigen fantasierijke voertuig te bouwen en de vlotte speelwijze maken het een fantastische game. Wij zijn er ook zeker van dat er nog heel wat toffe uitbreidingen aan zitten te komen, maar voor nu is het al een topper.

Info

LEGO 2K Drive
Uitgever: 2K