logo-liggend-wit-donkerblauw-klein

Getest: Lays MAX: de nieuwe smaken superchips


Heb jij al een eerste borrel of barbecue op de planning staan? Met de zomer in aantocht breekt de tijd aan om je plannen nog legendarischer te maken dan vorig jaar. En daarbij is Lay’s MAX je ideale crispy partner in crime! Na ruim 40 jaar verandert Lay’s de naam van Lay’s Superchips naar Lay’s MAX. De nieuwe naam en de opvallende rebranding vormen het platform voor iedereen die het leven maximaal in eigen handen wil nemen. De introductie van het nieuwe merk komt ook met drie speciale uitvoeringen: qua smaak, extra spicy of dubbel zo crunchy.

De crispy partner in crime voor wie het leven intens wil beleven!

De publieksfavoriet beleef je nu intenser

Chips met ribbels, wie houdt daar nu niet van? De cijfers zijn overduidelijk: deze krokante smaakmakers groeien sneller dan elke andere subcategorie binnen Lay’s® zoute snacks. En dat hoeft niet te verbazen, want een ribbel weet de smaakbeleving van een chip naar een hoger niveau te tillen. Lay’s MAX® zorgt voor drie subcategorieën met elk een eigen identiteit: Lay’s MAX, Lay’s MAX Strong en Lay’s MAX Double Crunch. Blijf jij trouw aan de iconische klassieke smaken? Ga je voor de spicy varianten? Of kies je voor een twee keer zo diepe crunch?

Ribbelchips voor iedereen

Lay’s haalt het maximum uit haar publieksfavoriet, en daagt de chipsliefhebber uit om ook het maximum uit het leven te halen! Voor welke partner in crime kies jij? Lees hier onze ervaringen met de nieuwe smaken van Lays Max!

Lays MAX

Lays MAX is de vervanger van de originele Lays Superchips, met de vertrouwde smaken als Original, Smoky Paprika, Patatje Joppie en Heinz Tomato Ketchup. Niewus is de smaak Cheddar & Onion. Ook deze nieuwe variant is dankzij de geribbelde structuur super krokant. De smaak zelf is eigenlijk vrij neutraal, neutraler dan je van een variant met kaas en ui zou verwachten. Vooral de nasmaak van ui ontbreekt bij de Cheddar & Union, waarbij de cheddar-smaak ook aan de subtiele kant is. Eerlijk gezegd: als je hem mij blind zou laten proeven, zou ik zowel de kaas als de ui niet kunnen herkennen. Hij is lekker, maar niet uitgesproken genoeg.

Onze score: 6/10

Lays MAX Strong

Lays MAX Strong is voor iedereen die op zoek gaat naar meer pit in het leven. Naast de twee bestaande smaken Chilli & Lime en Hot Chicken Wings is er een nieuwe smaak: Flamin’ Hot. Volgens Lays zijn deze drie varianten perfect om te combineren met een lekker biertje op een zomerse dag. En daar hebben ze absoluut gelijk in! Wij zetten onze tanden in de Flamin’ Hot. Samen met Tim, mede-pittigfan, zette ik mijn tanden in de krokante snack. En verdorie, wat is-ie scherp! Gelukkig zijn ze niet zo pittig dat je tong er een uur van in brand staat, maar de Lays Max Flamin’ Hot dankt zijn scherpe randje vooral aan het zuurtje, dat ons sterk deed denken aan de Lays Heinz Ketchup. Daardoor viel hij bij Tim minder in de smaak, ik vond hem wel geslaagd.

Onze score: 7/10 (inclusief het minpuntje van Tim voor de zure smaak)

Lays MAX Double Crunch

Lays MAX Double Crunch is een volledig nieuwe subrange, met twee intense smaken: Spare Ribs en Red Sweet Chilli. Wij mochten een zak Lays Max Double Crunch Spare Ribs opentrekken en genieten van de krokante bite. Je merkt al bijna meteen dat de ribbels twee keer zo diep zijn, waardoor je een nóg krokantere bite krijgt. Dit is denk ik ook wel een beetje de bovengrens van krokantheid, veel krokanter dan dit zou de chips simpelweg ‘hard’ maken. Volgens Lays de crunchiest van allemaal door de twee keer zo diepe ribbels. Die zorgen voor een nog lekkerdere bite én sterkere smaaksensatie. Die smaak kwam ook goed uit de verf. Het is Lays hier goed gelukt om een vlees-achtige smaak neer te zetten met een subtiel rook-aroma. Vooral de rub van spare ribs geeft hier natuurlijk genoeg mogelijkheden toe, de kruidenmelange is vrij goed over te dragen op een gebakken product als chips.

Onze score: 8/10

Let your MAX out vanaf 4 april

Lay’s® pakt groots uit en gaat voor een MAX van een lancering voor haar nieuwe naam, branding en smaken. Let your MAX out zal centraal staan en wil iedereen, met name Gen Z en Millennial snackers, bereiken die sociaal gepassioneerd zijn, intens willen leven en ervaringen willen delen met anderen. Hoe de campagne er precies uitziet, ontdek je zelf vanaf 4 april op nationale tv, digitale media, social media, out of home en nog veel meer. Dus… stay tuned!

Geschreven door Rianne

Rianne, moeder van twee pubers, part-time werkzaam als SEO-specialist bij een webdesignbureau en ontzettend actief op CooleSuggesties.nl! Ze houdt van gezellige dingen doen met het gezin, uitstapjes ondernemen, lezen, een goede latte en van films kijken.