Boek recensie: De laatste helden op aarde 3: de Nachtmerriekoning

Je kent De Laatste Helden op Aarde vast wel. Misschien van de Netflix serie, misschien van de eerste twee boeken. Hoe dan ook: hoe zou jij het vinden om op aarde rond te rennen, wetende dat de meeste mensen zijn omgevormd tot zombies en je favoriete pizzatent is gevuld met (aardige) aliens? Best wel maf, toch? Het kan nog erger. In De Laatste Helden op Aarde 3: De Nachtmerriekoning krijgen onze helden te maken met één van de meest creepy vliegende monsters ooit! Maar dat is nog lang niet alles.

Bekijk hier de complete serie van de Laatste helden op aarde!

Contact

Tijdens één van hun omzwervingen horen ze namelijk een oude radiozender kraken en piepen… en mensenstemmen! Het lijkt erop dat ze lang niet de enige overlevenden zijn op aarde. Zou er kans zijn dat ook hun ouders nog leven? June en Quint duiken vol overgave op het project om contact te leggen met andere overlevenden, zodat ze weg kunnen uit hun boomhut en weer contact kunnen maken met levende mensen. Daarvoor zullen ze echter een beter signaal moeten krijgen. De antenne van de huidige radio lijkt namelijk lang niet toereikend. Maar waar vinden ze zo’n antenne? Ondertussen vreest Jack voor hun clubje. Hij is weeskind en heeft dus niemand om te missen. Hij vreest dat iedereen hem zal verlaten zodra ze weer onder de mensen zijn en doet er alles aan om dat te voorkomen. Hij onderneemt zelfs een gevaarlijke reis naar het pretpark!

Koning Griezel

Het grootste gevaar schuilt hem echter in Koning Griezel, ofwel De Nachtmerriekoning. Deze grote, vliegende creep heeft het op Jack voorzien en laat hem telkens nieuwe visioenen zien van zijn mogelijke toekomst. En die ziet er lang niet zo rooskleurig uit als hij zelf had gehoopt… Typisch genoeg is dat alles wat dit monster doet. Hoe gevaarlijk het er ook uitziet en hoe fel hij ook reageert, hij lijkt Jack geen kwaad te willen doen. Waarom niet? Wat is er zo vreemd aan dit monster?

Ga direct naar De Laatste Helden op Aarde: De Nachtmerriekoning op BOL.com.

Recensie over De Laatste Helden op Aarde: De Nachtmerriekoning

Het blijft een geweldige serie, De Laatste Helden op Aarde. In De Nachtmerriekoning gebeurt er van alles en nog wat, waardoor je je geen seconde hoeft te vervelen. De angst van Jack om zijn vrienden te missen neemt een groot deel van dit boek in beslag. Net als de vorige boeken is ook dit deel een mix tussen comicbook en spannend leesboek, waardoor je echt in het verhaal zit. Het is levendig verteld en heeft een geweldig tempo.

Titel: De Laatste Helden op Aarde: De Nachtmerriekoning
Illustrator: Douglas Holgate
Uitgever: Uitgeverij Condor