
Of je nu bij een groot bedrijf werkt of een eenmanszaak hebt, het is belangrijk dat mensen je bedrijf kennen. Zonder die naamsbekendheid moet je wel van heel goede huizen komen willen mensen bij je aankloppen voor je diensten. Benut dus ieder moment om je merk te laten zien – op een niet al te opdringerige manier. Je wil mensen ook weer niet afschrikken, wel? Gelukkig zijn er genoeg subtiele manieren om offline marketing toe te passen.
Draag het merk uit
Mensen laten zien waar je bij hoort en waar je voor staat, noem je ook wel ‘het merk uitdragen’. Dat kan door bijvoorbeeld heel milieubewust te zijn als je werkt voor een organisatie die zich daar fel voor inzet, maar je kunt het ook heel letterlijk nemen. Waarom zou je niet met een merkje op je kleding rondlopen? Je kunt overhemden en t-shirts laten drukken met het logo van je bedrijf en niemand zal twijfelen over waar je werkt.
Meer dan je merk

Ik adviseer je wel om verder te gaan dan alleen een bedrukking met je merk. Natuurlijk is dat het uiteindelijke doel van zo’n shirt: het overbrengen van je merknaam, maar met alleen je merknaam of logo val je een beetje weg in de grote massa. Het is juist de truc om de aandacht van de mensen te trekken. Dat doe je met een gevatte quote en een gewaagde uitspraak. Durf mensen ook aan te spreken op hun gedrag. Een verkoper van kunststof kozijnen zou kunnen stellen: “Wanneer heb jij je kozijnen geschilderd?” En een verkoper van herbruikbare koffiebekers: “Wel je afval scheiden, hoor!” Let daarbij ook op de styling en vormgeving. Die moet passen bij je bedrijf, maar bovenal de aandacht trekken van voorbijgangers. In supermarkten en winkels zie je steeds vaker shirts met op de achterkant: “Spreek mij aan” of “Ik help u graag verder”. Super handig en uitnodigend, het verlaagd voor veel mensen de drempel om contact te zoeken.
Geef een reactie