Een spierbundel voor de kleuterklas in Kindergarten Cop 2

kindergarten-cop-2-2d Ken je Kindergarten Cop nog? Daarin ging Arnold Schwarzenegger als geheim agent – tegen zijn wil in – voor een kleuterklas staan, om een gevaarlijk crimineel te ontmaskeren. Nu, 26 jaar na dato, is het aan de Zweedse spierbundel Dolph Lundgren om voor de kleuterklas te gaan staan om een geheim voorwerp op te sporen: een USB-stick waarop de namen en adressen staan van mensen die in een getuigenbeschermingsprogramma zitten. Agent Reed is in Kindergarten Cop 2 behoorlijk geënt op het verkrijgen van deze informatie: zijn vriendin zit namelijk in het programma en loopt dus ook direct gevaar. Zo komt het dat agent Reed voor de klas gaat staan in een echte elitaire basisschool vol betwetertjes en leergierige kinderen. Daarbij wordt agent Reed bijgestaan door zijn partner, agent Sanders (Bill Bellamy), vader van een heel arsenaal aan kinderen. Na een paar misstappen krijgt agent Reed een oortje in, zodat agent Sanders hem kan bijstaan in deze moeilijke tijd. Hoewel… moeilijk… naast de hulp van agent Sanders krijgt agent Reed namelijk ook de hulp van de aantrekkelijke kleuterjuf uit de andere klas! Kindergarten Cop 2 is een vermakelijke film waarin het bekende en geweldige verhaal uit de eerste film nog eens dunnetjes wordt overgedaan. Daarbij is de film op alle fronten redelijk over-the-top, van stijl tot de school, van de kinderen tot het gedrag van agent Reed. Ik bedoel: een toeter naar de klas? Dan was het fluitje van Arnold toch een stuk subtieler! De actie in de film is redelijk beperkt, op een shoot-out in het begin van de film na waarin ook mensen worden neergeschoten. Doordat je geen bloed te zien krijgt heeft de film daardoor predikaat 6+ gekregen. Daarnaast kun je redelijk delijk wat bikinibabes voorbij zien komen bij de bad guy van de film, wat een welkome afwisseling is bij het oude lichaam van Dolph Lundgren. Dor de beperkte hoeveelheid actie is Kindergarten Cop wel een erg leuke film om met de kids te kijken! Kindergarten Cop 2, Universal Pictures
Tijdsduur: 96 minuten, Avonturenfilm. Verkrijgbaar op: DVD en Blu-ray