Film recensie: Just getting started, WW Entertainment

Filmsterren van weleer hebben het niet altijd makkelijk. Het is best lastig om uit je oude, stereotype rollen te kruipen en een nieuwe stijl aan te meten. We zien de laatste tijd steeds meer filmsterren die in een behoorlijk andere rol kruipen en soms bijna een persiflage van hun oude karakters neerzetten. Zo zien we Morgan Freeman en Tommy Lee Jones regelmatig in films waarin ze juist de rol van krasse knarren aannemen, verlangend naar die lang vervlogen tijden. Just Getting Started is ook zo’n film, waarin ze beiden een eigenzinnige rol aangemeten krijgen.

Bad boys for life

Een ding is duidelijk: hierin laten ze wel zien dat ze nog van aanpakken weten. Het draait in Just Getting Started allemaal om Morgan Freeman in de rol van de charmante versierder Duke Driver. Hij is manager van een luxe vakantiebestemming Villa Capri in Palm Springs, waar ouderen hun dagen slijten. Hij heeft een los-vastrelatie met tal van vrouwen, die hij zonder problemen het bed weet in te krijgen. Hij is het baasje, populair bij iedereen en geniet vn het leven als geen ander. Maar: Duke Driver is ook een man met een verleden… hij is namelijk kroongetuige geweest bij een beruchte maffiazaak. Hij woont en werkt dus onder een alias!

Bedreiging

Duke staat dan ook op scherp wanneer de oude Texaan Leo naar het park komt. Deze ex-militair weet Duke op bijna alle gebieden af te troeven… inclusief de vrouwtjes. Een strijd begint om de gunsten van de nieuweling Suzie, maar de competitie tussen de twee mannen loopt als nel uit de hand. Het blijkt echter al snel dat Leo het hart op de juiste plek heeft wanneer de maffia echt achter Duke aankomt. Samen doen ze er alles aan om Duke veilig te houden en de maffia te stoppen voor het te laat is. Maar of dat wel gaat lukken?

Ga direct naar Just getting started op BOL.com.

Recensie over Just Getting Started

Just Getting Started is een film waarin twee krasse knarren het opnemen tegen de nieuwe garde. Ervaring, vindingrijkheid en een excentrieke insteek die alleen bejaarden laten zien zorgen voor een unieke aanpak. Beiden heren zijn behoorlijk koppig, wat zorgt voor de nodige penibele situaties. Het is leuk om te zien hoe Duke zich in zijn eer aangetast voelt door de overweldigende kwaliteiten van Leo, hoewel de ‘handlangers’ afbreuk doen aan de film. Zij halen het niveau behoorlijk omlaag, naar een semi-slapstickfilm. Dat element had ik kunnen missen als kiespijn. Ondanks dat is het een onderhoudende film, dat een tikje traag op gang komt. In het begin gaat alle aandacht namelijk uit naar Duke en zijn luxe leventje.

Score: 6

Titel: Just Getting Started
Uitgever: WW Entertainment