logo-liggend-wit-donkerblauw-kleinMenu

Dit zijn de best bekeken YouTube filmpjes van 2024

Van comedy sketches en sportmomenten tot lange livestreams en podcasts: ook dit jaar heeft YouTube Nederland weten te boeien en verbinden. Vandaag maakt het videoplatform de lijst bekend met de best bekeken video’s van 2024 in Nederland. Deze top tien biedt een prachtig inkijkje in wat ons het afgelopen jaar heeft laten lachen, huilen en juichen. Eén ding is duidelijk: we kijken nog steeds het liefst naar creators van eigen bodem.

Best bekeken YouTube-video’s in Nederland in 2024:

  1. Is Roxy Dekker klaar voor een Bankzitter?– Bankzitters
  2. De geboorte van onze zoon Riven – Enzo Knol
  3. Face Your Biggest Fear To Win $800,000 – MrBeast
  4. Aangeraakt in verlaten spookgevangenis | De Drop #1 – StukTV
  5. Huurauto total loss terugbrengen – Sluipschutters
  6. irl stream in Netherlands – IShowSpeed
  7. ORANJE naar HALVE FINALE na SENSATIONELE COMEBACK  | samenvatting Nederland – Turkije | EURO2024 – NOS Sport
  8. police pursuit | police chase – Politie Eenheid Landelijke Expertise en Operaties
  9. Drs. Samana Clinics: scheve fillers, infecties en drugs in de behandelkamer | BOOS S10E11 – BOOS
  10. WIJ KRIJGEN EEN KINDJE!– Gio 

Klik hier om naar de YouTube 2024 top-10 muziekvideo’s te gaan.

Het ongekende succes van Bankzitters

Met bijna drie miljoen views pakken Matthyas het Lam, Robbie van de Graaf, Raoul de Graaf, Koen van Heest en Milo ter Reegen, beter bekend als Bankzitters, dit jaar de absolute nummer één positie. De views van de video ‘Is Roxy Dekker klaar voor een Bankzitter?’ waarin zangeres Roxy Dekker een ultieme “Bankzitter-experience” krijgt, gaan door het dak.

Een persoonlijk moment van Enzo Knol

Het meest intieme moment van dit jaar staat op de tweede plek: de geboorte van Riven Khen Knol, het zoontje van vlogger Enzo Knol en Myron Koops. De video ‘De geboorte van onze zoon Riven’, waarin de kleine Knol voor het eerst aan het grote publiek wordt voorgesteld, ontroerde miljoenen kijkers en pakte een zilveren positie in de lijst.

Beestachtig goed

Zou jij al je angsten onder ogen komen voor heel veel geld? In de video van Amerikaanse YouTuber MrBeast – die dit jaar geschiedenis schreef door als eerste YouTuber ooit 300 miljoen abonnees te behalen – gaat deelnemer Mack deze challenge aan. Van spinnen tot hoogtes: alles komt voorbij in de video Face Your Biggest Fear To Win $800,000. Niet gek dus dat deze video op nummer drie staat!

Andere hoogtepunten in de Top 10

Giel de Winter, Thomas van der Vlugt en Stefan Jurriens van StukTV zijn ook dit jaar op jacht gegaan naar een plek in de top 10. De eerste aflevering Aangeraakt in verlaten spookgevangenis van hun serie ‘De Drop’ scoorde direct goed en staat op de vierde plek. In de video worden ze gedropt in het Schotse dorpje Jedburgh voor een spannende challenge.

Het fragment ‘Huurauto total loss terugbrengen’ uit Sluipschutters, hét sketchprogramma van BNNVARA en NPO 3 staat op de vijfde plek. In deze populaire serie spelen Ronald Goedemondt, Leo Alkemade, Bas Hoeflaak en Jochen Otten de hoofdrollen.

Het onverwachte bezoek van internationale sensatie IShowSpeed aan Nederland zorgde voor flink wat sensatie, online én offline. In zijn livestream ‘irl stream in Netherlands’ van drie en een half uur nam hij zijn fans mee naar iconische plekken in Amsterdam, en dat bleek een gigantische hit. Dankzij zijn spontane avonturen in de hoofdstad veroverde hij de zesde plek in de lijst.

Sport, spanning en maatschappelijke thema’s

De samenvatting van Nederland – Turkije tijdens het EK, waarin Oranje een indrukwekkende comeback maakte, staat op nummer zeven. Op plek acht neemt de video van de Politie Eenheid Landelijke Expertise en Operaties ons mee tijdens een spannende achtervolging. De impactvolle aflevering van Tim Hofmans serie BOOS, waarin misstanden bij een cosmetische kliniek aan het licht worden gebracht, heeft plek negen behaald. En Gio Latooy maakt de top 10 compleet met de video waarin hij samen met zijn vriendin Lynn Hermanussen vertelt dat ze een kindje verwachten.

Op zoek naar coole gadgets?

Dit zijn de best bekeken YouTube-muziekvideo’s van Nederland in 2024

Van ballads en meezingers tot techhouse en verrassende collabs: ook dit jaar heeft YouTube heel Nederland weten te raken en inspireren met nieuwe muziekvideo’s. Wat opvalt in 2024? De lijst wordt gedomineerd door Nederlandse artiesten en nummers die het publiek massaal wisten te trekken. Het platform maakt nu bekend welke muziekvideo’s dit jaar het meest werden bekeken in Nederland.

Best bekeken YouTube-muziekvideo’s van Nederland in 2024:

  1. Joost Klein – Europapa – Eurovision Song Contest
  2. Daba Die Daba Daa – Kinderen voor Kinderen 
  3. Brommers Kieken –  Boer Harm
  4. Sugardaddy – Roxy Dekker 
  5. Pretty Girls – Frenna
  6. Entourage – Bankzitters
  7. Beautiful Things – Benson Boone
  8. Samen (Niet Alleen) – Kleine John x DJ DYLVN
  9. Houdini – Eminem
  10. Stukje van mij – MEAU

Europe, let’s come together!

Hoe kan het ook anders: Joost Klein scoort met zijn hit Europapa een welverdiende eerste plek in de YouTube Top Music Videos van 2024. Het aanstekelijke nummer, dat door veel Nederlanders werd en wordt meegezongen, domineerde de trending-lijst op YouTube en werd hét anthem van het jaar. Met zijn vrolijke en ontroerende muziekvideo wist Joost niet alleen zijn trouwe fans te bereiken, maar heel Europa aan hem te binden. 

Voor jong en oud

Ook dit jaar heeft YouTube de jongere doelgroep volop weten te bereiken. In 2023 stond Kinderen voor Kinderen nog op nummer één met hun hit ZiggZagg, en dit jaar claimen ze de tweede plek met het vrolijke Daba Die Daba Daa. Deze muziekvideo, speciaal gemaakt voor de Koningsspelen van 2024, stond bij talloze kinderen – en waarschijnlijk ook heel wat volwassenen – op repeat.

Van de boer’n akkers noar de top van de hitparade!

Op de derde plek staat een internetsensatie: Boer Harm met zijn muziekvideo Brommers Kieken. Wat begint als een lokale hit heeft zich afgelopen jaar als een lopend vuurtje verspreid over sociale media. De hype en het mysterie rondom deze ‘boer’ maakten van het karakter een veelbesproken én veelbeluisterde artiest: de video heeft inmiddels meer dan 6 miljoen views en meer dan 2.000 reacties. 

Hitje, nederhop en een hele entourage

Roxy Dekker is vanaaf de baddie, want haar muziekvideo Sugerdaddy claimt de vierde plek in de lijst. De Amsterdamse singer-songwriter wist eerder al te schitteren in de best bekeken YouTube-video van 2024 en voegt nu ook deze muzikale prestatie toe aan haar prijzenkast van dit jaar.

Een vleugje nederhop mag natuurlijk niet ontbreken in deze lijst. Frenna, een van de grootste namen binnen dit genre, staat op de vijfde plek met zijn muziekvideo Pretty Girls. Frenna scoorde vorig jaar een zesde plek met de muziekvideo van het nummer Broski’s en bevestigt nu opnieuw zijn prominente plek in de Nederlandse muziekscene.

Wat is een YouTube-lijst zonder Bankzitters? De vijf jongens, die ook al de meest bekeken YouTube-video van 2024 op hun naam zetten, maken ook op muzikaal gebied indruk. Hun muziekvideo Entourage verovert de zesde plek in deze lijst. En een entourage is het zeker, want in de video zien we een verzameling BN’ers voorbijkomen, van Enzo Knol tot Paul de Leeuw.

Van ballads tot bangers

De Amerikaanse zanger Benson Boone staat met zijn Beautiful Things op een verdiende zevende plek. Kleine John en DJ DYLVN hebben Samen (Niet alleen) een mooie plek acht behaald in de lijst. Eminem is inmiddels terug van weggeweest en pakt meteen een hit: zijn muziekvideo Houdini staat op plek negen. MEAU geeft ons met de video van Stukje van mij niet alleen een prachtig nummer, maar ook een belangrijke boodschap, en sluit hiermee de top 10 af. 

Sam Vergauwen, Country Manager Benelux, YouTube: “De top-tienlijsten van dit jaar worden gedomineerd door Nederlands talent, dat via YouTube succesvol de Nederlandse samenleving bereikt. We zien een grote diversiteit aan content, van actualiteit tot persoonlijke video’s en van Nederlandstalige muziek tot hits die ver buiten onze grenzen reiken. We zijn er trots op dat Nederland naar YouTube komt voor verbinding, inspiratie en informatie.”

De kracht van YouTube: verbinden en inspireren

Het afgelopen jaar laat zien hoe veelzijdig YouTube-content is. Van grote internationale sterren tot lokale helden, de creator community blijft groeien. Sam Vergauwen, Country Manager Benelux, YouTube: “De top-tienlijsten van dit jaar worden gedomineerd door Nederlands talent, dat via YouTube succesvol de Nederlandse samenleving bereikt. We zien een grote diversiteit aan content, van actualiteit tot persoonlijke video’s en van Nederlandstalige muziek tot hits die ver buiten onze grenzen reiken. We zijn er trots op dat Nederland naar YouTube komt voor verbinding, inspiratie en informatie.”

Op zoek naar coole gadgets?

Geschreven door Dennis van Houts

Dennis, hoofdredacteur van CooleSuggesties.nl. Getrouwd, vader van twee zoons. Beetje nerdy, houdt van lekker eten en films kijken. Verslindt boeken bij het leven.