• Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de voettekst
  • Home
  • Boeken
    • Info voor je boekbespreking
    • Allerlei
      • Creatief
      • Educatief kinderen
      • Informatief volwassenen
      • Management boeken
      • Stripboeken
    • Kinderboeken
      • Prentenboeken
      • Kinderboeken met AVI
    • Young adult
    • Leesboeken voor volwassenen
    • Kookboeken
  • Business
    • Bloggen
    • Zelfstandig ondernemen
    • Management boeken
  • Entertainment
    • Films
      • Netflix, Prime Video, Disney+ en TV
      • Actie
      • Animatie
      • Horror
      • Komedie
      • Speelfilm
    • Games
    • Muziek
    • Speelgoed
      • Creatief
    • Spellen
    • Er op uit
    • Uit-agenda
  • Eten & drinken
    • In de keuken
    • Eten en drinken
    • Recepten
    • Kookboeken
  • Lifestyle
    • Gadgets
    • Gezondheid
    • Kleding & verzorging
    • Huis
    • Tuin
  • Feest
    • Halloween
    • Kerstmis
    • Moederdag
    • Pasen
    • Sinterklaas
    • Vaderdag
    • Valentijnsdag
    • Verjaardag
  • Prijsvragen
logo coolesuggesties liggend banner

CooleSuggesties

Stoere reviews, nieuws en tips

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Pinterest
  • Mail

Herinneringen en avonturen: It’s More Than A Jacket

2 november 2021Kleding/verzorgingjassen, Mode, Winter

The North Face lanceert zijn herfstcampagne It’s More Than A Jacket, een initiatief ter ere van de herinneringen en verhalen van avonturen die in de loop van de meer dan 55 jaar lange geschiedenis van het merk zijn ontstaan. Om de betekenis achter elk kledingstuk vast te leggen, lanceert The North Face zijn eerste crowdsourced digitale archief. Het merk roept ontdekkingsreizigers van over de hele wereld op om verhalen en beelden van hun eigen geliefde producten in te sturen, die dan mogelijk in het officiële archief worden opgenomen.

Fashion koop je online bij:
De Bijenkorf | Open32 | Kleren.com | Only for men | Overhemden.com

TNF FW21 SummitSeries Chamonix Dumas 18

Roots

Als onderdeel van de campagne kijkt The North Face naar zijn roots uit Noord-Californië en werkt daarbij samen met een ander icoon uit de Bay Area: het internationaal erkende kunstmuseum San Francisco Museum of Modern Art (SFMOMA). Samen brengen zij in de herfst van 2022 het archief tot leven middels een serie interactieve programma’s in het museum. In de programma’s komen de historisch belangrijkste designs voor ontdekken en de verhalen erachter aan bod, naast alledaagse inzendingen van ontdekkers.

“Al meer dan 55 jaar maakt The North Face ontdekken mogelijk en helpen we mensen om naar grootsheid te streven door de beste uitrustingen te leveren die hen tot dat punt brengen”, zegt Mike Ferris, VP of Global Brand bij The North Face. “Onze klanten, de prestaties die zij hebben geleverd en de herinneringen die ze daarbij maakten, zijn een groot onderdeel van het rijke DNA van ons merk. Met dit archief gedenken we samen met het SFMOMA de mensen, producten en verhalen die onze community blijven inspireren en de wereld vooruithelpen.” 

TNF S21 IMTAJ M Him AndrewWhite 02829 EDIT
TNF F21 IMTAJ M ConradHmlynDownParka

“We vinden het geweldig om een samenwerking aan te gaan met The North Face uit de Bay Area om onze community een breed scala aan unieke en inspirerende publieke programma’s te bieden”, zegt Neal Benezra, Helen and Charles Schwab, Director van SFMOMA. “Deze samenwerking bevordert ontdekken, creatieve expressie en innovatie, zaken die van cruciaal belang zijn voor allebei de organisaties.”

Zes nieuwe collecties

De campagne komt door het hele najaar tot leven, waarbij The North Face zes nieuwe collecties introduceert die allemaal een eerbetoon zijn aan de DNA van het merk en zijn geïnspireerd op zowel de rijke The North Face-geschiedenis als het mogelijk maken van ontdekken in de toekomst. Elke collectie is een uiting van The North Face’s missie om mensen te blijven inspireren om te ontdekken, en laat zien hoe elk avontuur kan voortleven door de uitrusting. Van het terugbrengen van de uitrusting waarmee in 1990 de eerste niet-gemechaniseerde oversteek van Antarctica werd gemaakt (die wereldwijd aandacht vestigde op de noodzaak om het continent te behouden), tot het introduceren van het meest iconische isolatiestuk van het merk – de Nuptse, nu verkrijgbaar in een verse die is gemaakt met 100 procent gerecycled materiaal.

TNF S21 IMTAJ Nuptse BenRayner 903
TNF F21 Layering Steep Series M Brigandine FL Jacket Desmond 0146

“Als artiest is stijl altijd een uitdrukking van identiteit geweest, en een manier om een moment in de tijd te markeren”, zegt RZA. “In de jaren 90 was The North Face niet alleen de stoere, stijlvolle uitrusting die we nodig hadden op de straten van New York City, het was meer dan een jas – het merk maakte alles met ons mee. Zo was het getuige van de broederschap die wij inspireerden, en die ons inspireerde. Door deze jas toe te voegen aan het archief, krijg ik de kans om de herinneringen die erin zijn gemaakt, voor altijd te herbeleven en te bewaren.”

Lancering It’s More Than A Jacket

It’s More Than A Jacket wordt gelanceerd met een film die het concept dat verhalen uit het verleden verweven zijn in elke jas, tot leven brengt. Het merk zal in de herfst ook drie langere films uitbrengen met daarin de adaptieve atleet Vasu Sojitra, freestyle-skiër Jossi Wells en Will Stegar, leider van de International Trans-Antarctica Expedition die plaatsvond in 1990. 

“Al zolang als we ons kunnen herinneren, zijn we nieuwsgierig geweest naar het onbekende en hebben we de wereld om ons heen lief”, zegt HAIM. “Van het experimenteren met verschillende ritmes en instrumenten tot het ontdekken van een nieuwe stijl of stad – ontdekken is deel van alles wat we doen. Onze jassen van The North Face zijn bij al deze avonturen geweest, en zijn daarmee meer geworden dan hun functie: ze gaven ons troost als we weg waren van huis en herinneren ons aan alle plekken waar we ooit zijn geweest.” 

Fashion koop je online bij:
De Bijenkorf | Open32 | Kleren.com | Only for men | Overhemden.com

Deel dit bericht op social media:

  • Klik om te delen met Twitter (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om op Tumblr te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om op Pinterest te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
  • Klik om te delen op WhatsApp (Wordt in een nieuw venster geopend)

Over Rianne

Rianne, moeder van twee pubers, part-time werkzaam als SEO-specialist bij een webdesignbureau en ontzettend actief op CooleSuggesties.nl! Ze houdt van gezellige dingen doen met het gezin, uitstapjes ondernemen, lezen, een goede latte en van films kijken.

Lees Interacties

Wat zijn jouw ervaringen? Reactie annuleren

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Primaire Sidebar

Onze topsuggesties

CooleSuggesties Topper

ONZE LAATSTE BERICHTEN

apple airtag 1

Waarom je een Apple Airtag moet hebben

de club van sinterklaas en de clubpieten

Britt Dekker, Lavezzi Rutjes en Nathan Rutjes in nieuwe bioscoopfilm De Club van Sinterklaas

poly p5 met voyager 4220 uc

Werken op locatie met de Poly Studio P5 kit met Voyager 4220 UC headset

dont worry darling 1

Binnenkort in de bioscoop: Don’t worry darling

superhelden sterven niet recensie

Boek recensie: Superhelden sterven niet, Piet Baete

ant man and the wasp 3 quantumania

Dit is het schema voor Marvel Phase 5

Footer

Samenwerken

Heb jij een leuk product of coole dienst voor jongens of mannen? Kijk dan op onze contactpagina voor alle mogelijkheden.

Winacties en privacy

Klik hier voor meer informatie over de voorwaarden voor deelname aan onze prijsvragen en ons cookiebeleid.

Meld je aan voor onze nieuwsbrief

Wil jij op de hoogte gehouden worden van onze reviews, artikelen en winacties? Meld je dan hier aan voor onze wekelijkse nieuwsbrief!