In het begin van 2024 zal Warner Bros. Discovery de populaire zender HGTV introduceren in Nederland. Deze internationaal succesvolle interieur- en lifestylezender, die momenteel al te zien is in 93 andere landen, biedt een breed scala aan programma’s die inspireren en informeren over interieurontwerp en renovaties.
Topprogramma’s voor interieurlovers
Enkele bekende HGTV-programma’s zijn onder andere Celebrity IOU, waarin de broers Jonathan en Drew Scott samen met beroemdheden huizen een complete make-over geven en deze als een verrassing schenken aan mensen die veel voor hen betekenen. Daarnaast is er My Lottery Dream Home met David Bromstad, waarbij loterijwinnaars worden geholpen om met hun gewonnen geld eindelijk hun gedroomde woning te kopen. Ook het langlopende House Hunters, met inmiddels 205 seizoenen, volgt huizenkopers nauwgezet tijdens hun zoektocht naar de perfecte nieuwe woning, waarbij zorgvuldig de voor- en nadelen tegen elkaar worden afgewogen.
HGTV maakt haar intrede in Nederland op maandag 15 januari 2024. Vanaf dat moment kunnen kijkers met een TV-abonnement bij aanbieders KPN, Ziggo en Odido* zich laten inspireren en hun hart ophalen aan de uitgebreide programmering. De meeste programma’s bij HGTV zijn ook te zien op streaming service discovery+.
We Love Home!
Bij HGTV vindt de kijker alles wat te maken heeft met het huis, van inrichten, stijlen en renoveren tot aankopen en verkopen. HGTV geeft een kijkje in de levens van gewone mensen die belangrijke mijlpalen willen bereiken in hun interieur-, renovatie- of andere huisprojecten. In de Nederlandse programmering van HGTV is onder andere het programma Fixer To Fabulous te zien. Hierin volgen we het getrouwde stel Dave en Jenny Marrs uit de Amerikaanse staat Arkansas, die zich tot het uiterste inspannen om historische huizen in en rond hun thuisstad Bentonville te herstellen. Een ander programma is No Reno Demo, waarin social media influencer Jennifer Todryk prachtige renovaties uitvoert zonder grootschalige sloopwerkzaamheden. Jennifer combineert slimme ontwerpoplossingen met kostenbesparende ideeën om schitterende make-overs te realiseren en de levenslange dromen van huiseigenaren eindelijk te laten uitkomen.
Tatiana Lagewaard, Head of Content & Programming bij Warner Bros. Discovery: ”We zijn blij de zender HGTV aan het Warner Bros. Discovery-portfolio toe te mogen voegen en daarmee dit mooie merk naar Nederland te halen. Met ‘content dat staat als een huis’, zoals de programma’s Fixer To Fabulous en No Demo Reno, zijn we dé aangewezen plek voor interieurfans en renovatieliefhebbers. Tegelijkertijd wordt HGTV ook een partij die adverteerders en commerciële-partners direct in verbinding brengt met een specifieke lifestyle-doelgroep. Ons doel is om met HGTV een bron aan inspiratie te zijn, maar ook een zender om even lekker bij te relaxen.”