logo-liggend-wit-donkerblauw-klein

Boek recensie: Inhaken met sociale media in 60 minuten

Inhaken met sociale media in 60 minutenSocial media is een echte must-have voor alle bedrijven. Iedereen is er namelijk mee bezig. Sommigen zijn verslingerd aan Twitter, anderen spenderen uren op Facebook of kijken regelmatig naar hun Instagram-pagina. Of allemaal! Zonde dus om die kansen op exposure voor jouw bedrijf te laten liggen. Dat kan met een strakke planning, maar er is een heel grote trend gaande, die ook heel veel impact heeft. Inhaken met sociale media. Reageren op gebeurtenissen of evenementen met een gepast bericht.

Social media planning

Het probleem met Inhaken met sociale media is dat het lang niet altijd te plannen is. Sommige gebeurtenissen komen regelmatig terug, zoals feestdagen of de jaarwisseling, en daar kun je natuurlijk wel al vooraf op inspelen. Ben je dan de enige? Nee, waarschijnlijk niet. Je kunt natuurlijk wel uniek zijn. Door een bepaald standpunt in te nemen, bijvoorbeeld, of een unieke of ludieke dienst of product te leveren. Maar echte inhakers zijn dat niet helemaal. Het gaat juist om die onverwachte momenten. Een stroomstoring in Amsterdam, bijvoorbeeld, of het feit dat WhatsApp een tijdje niet beschikbaar is. Als je daar op een leuke manier op inhaakt, krijg je met een beetje geluk (en de juiste volgers die het bericht gaan delen) een gigantische boost aan inhakers. En dat is een succes dat je niet kunt inplannen!

Onverwacht

Inhakers zijn soms succesvol, soms ook niet. Als je kritisch kijkt naar al die inhakers en diens resultaten, dan zijn daar zeker lessen uit te trekken. In het boekje Inhaken met sociale media in 60 seconden lees je er van alles en nog wat over. Je wordt bij de hand genomen en krijgt een rondleiding door alle aspecten van marketing via de sociale media – en hoe je op een succesvolle manier gebruik maakt van inhakers. Maar ook de technische beperkingen (lees: de algoritmes van Facebook en Instagram) drukken een grote stempel op het succes van je berichten op sociale media. Hoe kom je dan bovenaan? Alle tips staan in dit kleine boekje.


Recensie over inhaken met sociale media in 60 minuten

Wil je meer weten hoe je aandacht krijgt via social media? Social media-marketing is best wel een lastig ding. Je kunt niet inschatten of je bericht goed zal aanslaan of niet. En doet hij dat wel, dan is dat succes meteen immens. De tips worden gegeven, maar zonder garantie. Daarvoor ben je afhankelijk van veel factoren.

Score: 8


Informatie

Inhaken met sociale media in 60 minuten,
Haystack, 156 pagina’s, paperback.
ISBN: 9789461262738. Prijs: 12.50 euro.

Boeken koop je bij je plaatselijke boekhandel.
Online bestellen kan onder andere op:

Geschreven door Dennis van Houts

Dennis, hoofdredacteur van CooleSuggesties.nl. Getrouwd, vader van twee zoons. Beetje nerdy, houdt van lekker eten en films kijken. Verslindt boeken bij het leven.