Gadget review: Imou Bullet 2S beveiligingscamera voor buiten

Veiligheid en gemak – ze gaan steeds vaker hand in hand. Wij probeerden de Imou Bullet 2S beveiligingscamera voor buiten… inclusief verlichting. Een mooie en compacte camera, die er charmant en subtiel uitziet wanneer hij aan de muur is bevestigd. Wij probeerden en uit en geven natuurlijk onze eerlijke mening.

Degelijke kwaliteit

Als eerste begin ik met de bouw en de vormgeving. Deze camera doet zijn naam eer aan: de camera ziet eruit als een kogel, met een spits toelopende achterkant. Daar vind je bovendien twee antennes, die verbinding maken met je draadloze netwerk. Indien gewenst kun je ook een koppeling maken met een bekabeld netwerk, daarvoor heb je een standaard netwerkaansluiting. De films worden opgenomen in vier megapixel. Niet veel, maar wel genoeg voor full-HD+ beelden. De kijkhoek is 120 graden, met een lichtgevoelig diafragma van f2.8. De camera is afgedicht volgens de IP67-classificatie, wat betekent dat de camera weerbestendig is en geen problemen zou moeten hebben bij hevige regen. In de doos zitten waterdichte connectorafdekkingen, die het systeem compleet moeten afdichten.

Filmpjes bewaren

Stiekem heb je voor het prettige bedrag van 100 euro voor deze camera heel veel functies in huis. Het is een echte prijsvechter, met als grote voordeel dat je geen abonnement nodig hebt om beelden op te slaan. Dat doen je via een microSD geheugenkaart die je in de camera kunt steken, of via een centrale opslag in huis – een nas of je computer. Je kunt ook filmpjes in de cloud opslaan, die je via je app kunt bekijken. Er is zelfs een functie waarmee je personen kunt herkennen en identificeren, waar je weer acties aan kunt koppelen in de app. Zo kun je de camera enkel laten reageren op menselijke indringers, en niet die vervelende kat van de buren.

Kleuren

Een leuke bijkomstigheid is dat deze camera ’s nachts je omgeving veilig houdt. Dat doet hij niet alleen met de twee felle led-lampen, waarmee je jouw binnenkomst kunt verlichten en inbrekers kunt afschrikken, maar ook met het feit dat deze camera zelfs ’s nachts kleurenfilms kan schieten. Je hebt dus niet meer die filmpjes die er uitzien als een of andere wildlifefilm, maar ‘normale’ opnames in de nacht. Daarvoor blijven de lampen echter continu branden. Naast deze kleurenmodus kun je nog uit 3 verschillende modi kiezen, de infraroodmodus, wat normaal zwart-wit nachtzicht is. Er is ook een Smart-modus, waarbij de verlichting inschakelt wanneer beweging wordt gedetecteerd. En als laatste heeft hij de UIT-modus, als je geen infrarood of de witte LED’s nodig hebt.

App zorgt voor alles

De camera gebruikt de app Imou life. Deze stuurt je direct een pushmelding wanneer de camera beweging detecteert. Vanuit de app kun je de opgenomen video’s die op de SD-kaart zijn opgeslagen direct in de app bekijken. Natuurlijk stel je de camera ook in via de app, zodat hij precies zo reageert als jij dat wilt. Zo kun je instellen dat hij enkel moet reageren op personen, kun je de bewegingsdetectiegevoeligheid instellen tussen 1 en 5 en stel je een schema in. Als je wilt, kun je ook hun Cloud-service gebruiken, maar dat is optioneel. De camera ondersteunt microSD-kaarten tot 256 gb. Jammer genoeg heeft de camera geen functies om hem vanaf de computer te bekijken. Het werkt enkel met smartphones.

Ga direct naar Imou Bullet 2S op BOL.com.

Recensie over Imou Bullet 2S

De Imou Bullet 2S is een camera met niet veel toeters en bellen, maar wel een indrukwekkende lijst aan specificaties. Hij doet precies wat hij belooft voor een heel schappelijke prijs. De buitencamera moet wel voorzien worden van stroom via een adapter. Daarnaast kan hij beelden opslaan via het netwerk of via een microSD geheugenkaart. De app is eenvoudig en praktisch. Snel ingesteld, goede verlichting en acceptabele beelden. Verwacht geen Spielberg-kwaliteit van dit prijskaartje!

Imou Bullet 2S
Adviesprijs: 119 euro.

Op zoek naar coole gadgets?