Boek recensie: Ik zal je vinden, Linwood Barclay

Soms kom je boeken tegen, die op de kaft al een bijzonder uitgangspunt lijken te hebben. Zo ook Ik zal je vinden, van Linwood Barclay. Diens bijzondere uitgangspunt levert een spannende rit met non-stop actie op. Het zit bovendien vol slimme en grappige dialogen, waardoor het een plezier is om te lezen. Ieder hoofdstuk wordt bijna afgesloten met een cliffhanger, waardoor het bijna onmogelijk is om te stoppen met lezen!

Het verhaal van Ik zal je vinden

Ik zal je vinden klinkt gemeen en kwaadaardig, maar het begin heel vredelievend met de steenrijke tech-ondernemer Miles Cookson. Miles heeft te horen gekregen dat hij ongeneeslijk ziek is… maar ook dat die ziekte mogelijk wordt overgedragen aan zijn nakomelingen. Nu is Miles zelf kinderloos, maar in een grijs verleden heeft hij om financiële redenen sperma verkocht aan een vruchtbaarheidskliniek. Met dat geld heeft hij zijn imperium kunnen opbouwen. Miles wil nu onderzoeken welke kinderen daaruit zijn voortgekomen. Niet alleen om de kennis over zijn ziekte te delen, maar ook om hen op te nemen in zijn testament.

Journalistiek

Op hetzelfde moment is journaliste Chloe Swanson bezig met het zoeken naar haar biologische vader. Haar moeder is daar niet zo happig op en weigert Chloe informatie te verstrekken. Chloe is echter vastberaden en duikt in haar eigen, persoonlijke project. Dat maakt haar vrijwel onmiddellijk tot een buitengewoon sympathiek personage. Dat ze niet de enige is die in haar verleden graaft om haar achtergrond op te helderen, blijkt wanneer de twee elkaar ontmoeten… Chloe’s biologische broers en zussen beginnen namelijk spoorloos te verdwijnen! Een van hen is Todd Cox. We ontmoeten Todd al in de proloog, waar hij bezig is met het oplichten van oudere mannen en vrouwen. Hij denkt dat hij op heterdaad is betrapt tijdens zijn oplichtingsspel, maar in werkelijkheid gaat het veel slechter met hem dan hij zich realiseert.

Ga direct naar Ik zal je vinden op BOL.com.

Recensie over Ik zal je vinden

Ik zal je vinden is een spannende thriller, vol actie en onvoorspelbare wendingen. De personages zijn goed uitgewerkt, zowel Chloe als Miles komen oprecht en aimabel over. Het boek is één grote en spannende puzzel om op te lossen, wat een stuk minder eenvoudig is dan je in eerste instantie zou verwachten. Een echte pageturner!

Titel: Ik zal je vinden
Uitgever: Boekerij
Aantal pagina’s: 415