Film recensie: Hocus Pocus 2

Maak je klaar voor de magische woorden: Hocus Pocus! Vanaf 30 september kun je Hocus Pocus 2 streamen op Disney+, waarin Bette Midler, Sarah Jessica Parker en Kathy Najimy weer samenkomen voor meer heksachtige grappen en streken.

Nieuw leven in een klassieker

Het is alweer 29 jaar geleden dat we konden genieten van de spookachtige en muzikale humor in de spannende film Hocus Pocus. Destijds stak iemand een beruchte ‘Black Flame Candle’ aan en zorgde daarmee dat de drie zeventiende-eeuwse zussen terugkwamen naar aarde om hun wraak tot uiting te brengen. Destijds werd het kwaad geweerd, maar wat als drie onwetende tieners opnieuw in aanraking komen met deze drie heksen? Halloween in Salem zal nooit het zelfde zijn!

Sweet sixteen

In de trailer hieronder zie je een toffe samenvatting van de film. Twee tieners Izzy (Belissa Escobedo) en Becca (Whitney Peak) vieren hun 16e verjaardag met een magisch ritueel. Daarbij steken ze een kaars aan, gekregen van een bevriend uitbater van een heksenwinkel (want hey – ze wonen in Salem, berucht om de heksenjachten van honderden jaren geleden. Dan hoort je dorp een heksenwinkel te hebben). Door het ritueel roepen ze de 17e-eeuwse herrieschoppers weer terug naar aarde, beter bekend als de Sanderson-zussen, terug naar aarde om hun kattenkwaad uit te halen. En zo beleven de inwoners van Salem weer een ouderwets griezelig avontuur, waar het hele stadje van mag meegenieten…

Bekijk de trailer van Hocus Pocus 2

Cast

De eerste Hocus Pocus was een kakelende ketel van kampchaos. Toen de film verscheen was het niet het succes wat het zou kunnen zijn, maar inmiddels is de film uitgegroeid tot een echte cultklassieker. En terecht, want het is een heerlijke, magische komedie. De griezelige nieuwe film speelt ook met Sam Richardson (Veep, The Tomorrow War), Doug Jones (Star Trek: Discovery, The Shape of Water), Hannah Waddingham (Ted Lasso), Whitney Peak (Gossip Girl), Belissa Escobedo (American Horror Story ), Lilia Buckingham (Dirt), Froyan Gutierrez (Teen Wolf) en Tony Hale (Arrested Development, Veep).

Flashback

Hocus Pocus 2 is in alles een duidelijk een vervolg is op de eerste film, waardoor wij je echt aanraden om dat eerste deel te kijken voor je begint aan deze film. Er zitten namelijk ontzettend veel verwijzingen in, die je anders zult missen. Natuurlijk kun je de film zonder problemen volgen zonder die eerste film te hebben gezien, maar je zult veel meer plezier beleven als je het wel doet. De grootste grappen steken namelijk in een vergelijk tussen de twee films: wat is er in al die jaren veranderd? Automatische deuren, TL-verlichting, alle nieuwe technieken komen even kort voorbij. Zelfs stofzuigrobots spelen een belangrijke rol in de film – maar hoe dat zit mag je zelf uitvinden.

Ga direct naar Hocus Pocus 2 op BOL.com.

Recensie over Hocus Pocus 2

Hocus Pocus 2 schommelt een beetje tussen een remake en een vervolg in. Het is aan te raden om eerst de originele film te zien. Je zult daarbij snel tot de conclusie komen dat de eerste film toch het leukst, was, hoewel deze film technisch gezien beter in elkaar steekt. Bovendien zijn de hoofdrolspeelsters (Bette Midler, Sarah Jessica Parker en Kathy Najimy) niet meer de jongsten, waardoor hun speelse frivoliteit een stuk minder overtuigend van het scherm spat dan in de eerste film. Ondanks dat is het een muzikale en grappige film, met zo nu en dan een griezelmomentje. Ideaal voor jongere kijkers om lekker te griezelen tijdens Halloween!

Titel: Hocus Pocus 2
Uitgever: Disney
Tijdsduur: 112 minuten