
Small Data
Small Data bewijst dat size er helemaal niet toe doet. Het gaat om het gevoel wat je er bij hebt, en wat je met die informatie doet. Martin Lindstrom is al jaren lang door de grootste bedrijven ter aarde ingehuurd om uit te zoeken hoe ze beter kunnen presteren. Daarbij heeft Martin slechts een paar stukjes informatie nodig. Het belangrijkste is natuurlijk: wat willen ze aan de man brengen, en op welke plek ter aarde. Martin reist vervolgens naar die locatie om te kijken wat nu echt de behoefte is van de mensen die er wonen. Willen ze het product eigenlijk wel? Of is er misschien een behoefte waar het bedrijf straal aan voorbij loopt, simpelweg omdat ze alleen kijken naar hun eigen omgeving?Praktische insteek
Het boek staat vol met anekdotes en voorbeelden waaruit blijkt hoe die small data bepalend is voor het succes van een bepaald merk. Het is dus absoluut geen boek waarvan je leert hoe je zelf moet omgaan met small data. Martin zegt het ook zelf: niet iedereen kan die Small Data oppikken uit een omgeving. Je moet soms onzichtbaar kunnen zijn, maar belangrijker nog: je moet een soort kameleon worden om je overal in te laten opnemen. En dat moet je maar net kunnen, dat kun je niet zo maar uit een boekje leren. Des de praktischer is het boek: het laat je zien hoe de meester zelf aan het werk is gegaan, en welke resultaten hem dat heeft opgeleverd. En dat is minstens zo leerzaam! Daarbij is het boek ontzettend vlot en toegankelijk geschreven. Het leest bijna als een reeks korte verhalen. Small Data, Martin Lindstrom Lev, 254 pagina’s, paperback. Prijs: 19,99 euro. ISBN: 9789400507319 E-book: 13,99 euro. ISBN: 9789044975062Boeken koop je bij je plaatselijke boekhandel.
Online bestellen kan onder andere op: