Game review: Upgrade je game-experience met Speedlink Silicone Skin Kit en Game Enhancers

Jij houdt vast ook van gamen. En doe je dat op je PS4, met een originele controller? Goed bezig! Maar het kan altijd beter. Nee, je hoeft hier niet meteen een nieuwe controller voor te kopen, maar je kunt je huidige controller een kleine upgrade geven. Wij breidden onze set uit met een Speedlink Silicone Skin Kit en Game Enhancers.

Silicone Skin Kit

Voor de taalneuroten die dit artikel lezen: ja, het moet in het Nederlands Siliconen skin kit zijn – maar ’t is de Engelse naam, dan hoort die n er niet bij. Zo. Dat ook weer opgelost. Nu terug naar de controller. Want met dit rubber jasje voor je controller zorg je dat je controller niet alleen er wat cooler uitziet, dankzij het race-thema, maar ook beter in de hand ligt. Hij wordt niet zo snel warm in je hand, de controller glijd wat minder snel uit je handen én is natuurlijk beter beschermd. Altijd handig voor het geval je ‘m per ongeluk uit je handen laat vallen. Of met een boos hoofd op tafel gooit. Ik zeg maar. Naast de beschermende functie heeft de Silicone Skin Kit vier andere elementen: twee dopjes voor op de linker- en rechterjoystick, waardoor je betere grip hebt, een sticker die je touchpad beschermt, twee stroeve stickers voor de triggers (die vond ik zelf niet zo fijn, overigens) én een sticker die je op het lampje van je controller kunt plakken. Gewoon, omdat het kan.

Game enhancers

Game Enhancers – dat zijn spelverbeteraars, als je het heel strak zou vertalen. Dat is nogal een uitspraak voor een set van een paar foam rolletjes! En toch is het zo. Maar ook hier gaat de vlieger op: je vind het geweldig, of helemaal niks. Je plaatst de ringen namelijk om de joystickjes (tip: nadat je de topjes van de Skin Kit hebt aangebracht). Daardoor gaan die stickjes wat stroever. Het resultaat is eenvoudig: je moet wat meer moeite doen om helemaal extreem te gaan, met een ‘normale’ beweging ga je gewoon lekker langzaam. Het resultaat is in games: meer lopen, subtieler sturen, beter mikken! En… de joysticks veren makkelijker naar de beginpositie. Een echte verbetering voor je game-ervaring dus.

Speedlink Silicone Skin Kit, Speedlink
Klik hier voor de
Prijs: 12.99 euro.