Game review: Star Wars: Battlefront 2, EA Games

Star Wars Battlefront II heeft heel wat ruimtestof doen opwaaien. Een game in het Star Wars universum trok meteen een gigantische schare fans aan. Zowel van de Star Wars-saga als van FPS-fanatiekelingen. En tja, dan vraag je misschien ook wel een beetje om heel veel kritiek. Om de kleinste dingetjes vielen ze, maar vooral om de hakkelige eerste maanden die de game doormaakten, waarbij servers regelmatig offline bleken te zijn. Nu is het tijd voor een revanche. Star Wars Battlefront belooft op zo’n beetje alle fronten verbetering. Letterlijk en figuurlijk.

Grafisch

Wat meteen opvalt aan Star Wars Battlefront 2 is dat het er stukken beter uitziet. De graphics zijn echt wel een stuk beter geworden, waarbij ook de omgevingen ontzettend mooi zijn om te zien. Petje af. Het is bijna een plezier om te verdwalen op de verschillende planeten, in ruimteschepen en zelfs op Death Star. De tussenfilmpjes lijken wel kleine films. Mensen uit de CGI trekken blijft een beetje behelpen, maar er is ontzettend veel tijd, aandacht en energie ingestoken. Dat straalt er gewoon van af. Subliem!

Single player

Wat een goede indruk heeft achtergelaten, was de single player-game. In een aantal missies kijk je over de stoere schouder van Iden Versio mee tijdens verschillende missies van de Empire. Vanaf het moment dat je haar vrijbreekt uit haar gevangenis tot de vele missies die daarop volgen, vanuit het perspectief van de Empire gespeeld. Dat is wel een leuke point of view, eerlijk gezegd. Bovendien zijn de Rebels knap lastig te spotten in hun camouflagekleding, wat het spel een stuk moeilijker maakt. De werelden waarin je rond rent zijn mooi vormgegeven en komen goed overeen met de omgevingen die je in de verschillende films tegenkomt.

Multiplayer

Op dit vlak doet hij echt denken aan de recentere CoD-games, waarin je kort kunt kiezen wat voor soort personage je wilt spelen: je kunt hier uit vier verschillende gevechtsklassen kiezen, afhankelijk van jouw eigen speelstijl. Daarnaast kun je in deze game ook het luchtruim verkennen, wat natuurlijk tamelijk cool is. (understatement!) kruip in je eigen Tie fighter fighter en ga in galactic battles de strijd aan, waarbij je weer kunt kiezen uit drie verschillende klassen. Heb je in deze battles genoeg punten behaald, dan kun je jouw karakter inwisselen voor een uniek personage met meer impact op je vijand…

Conclusie over Star Wars: Battlefront 2

Deze game is een absolute must-have voor fans van fps of Star Wars – het liefst allebei. Er is nogal wat ophef geweest over het beloningssysteem wat ontzettend zwaar was, waardoor spelers eigenlijk werden gedwongen om geld neer te leggen voor upgrades. Dat is inmiddels flink getemperd, waardoor er een evenwichtig spel is dat tot in de puntjes verzorgd blijkt te zijn. Een gave FPS dus, waarbij de mogelijkheid om het luchtruim te verkennen subliem is (maar wel even oefenen om erin te kunnen vliegen). Het is een heerlijke arcade met genoeg upgrademogelijkheden en opties.

Door: CooleSuggesties
Score: Star Wars: Battlefront 2 krijgt 8 van de 10 punten.

Game info