Game review: LEGO DC Super Villains

Stripverhalen en superhelden blijven tot de verbeelding spreken, voor jong en oud. Het gave van strips is namelijk dat je alle kanten op kunt, van super slecht tot super goed, met alle bijzondere krachten en skills die je maar kunt bedenken. De wereld van strips staat er ook om bekend dat ze alle hoeken zo goed mogelijk onderzoeken en indrukwekkende verhaallijnen neerzetten. De twee titanen zijn natuurlijk Marvel en DC. LEGO DC Super Villains speelt zich af in de wereld van Superman, Batman en alle superschurken. Zonder hen namelijk geen helden! LEGO DC Super-Villains maakt dankbaar gebruik van alle verhaallijnen om een game neer te zetten met superschurken in de hoofdrol. Maar dat is niet alles: het is voor het eerst in een LEGO spel dat jij een uniek karakter kunt maken!

Helden zijn weg

Het belangrijkste feit in LEGO DC Super-Villains is dat de Justice League officieel verdwenen is! Een mysterieuze groep schurken, de Justice Syndicate, heeft de Justice League doen verdwijnen… en daarmee spelen ze Darkseid in de hand in zijn plan om de wereld te veroveren! Het gaat hierbij vooral om de samenwerking tussen de superhelden, met natuurlijk de vrolijke LEGO humor, zelfspot van DC en een heleboel bizarre situaties. Daarbij is er een geweldige set stemacteurs ingehuurd om de stemmen van de helden en schurken in te spreken, vaak de acteurs die ooit de tekenfilms hebben ingesproken. Dat maakt de game nog een tandje echter en leuker om te spelen.

Je eigen superschurk

Het is jouw personage dat echt het middelpunt vormt van de game. En dat karaktertje kun je helemaal naar smaak vormgeven en stylen. Je hebt zo veel mogelijkheden, dat je gerust even de tijd kunt nemen om ze allemaal te onderzoeken. En die aanpassingsmogelijkheden beperken zich niet alleen tot de uiterlijke kenmerken. Je kunt zelfs de superkrachten van jouw schurkemans aanpassen en instellen! Hoe gaaf is dat? Door het spel heen kun je jouw personage nog wisselen en aanpassen. Zo heeft iedere held zijn eigen unieke skillset en zul je ze ook nodig hebben om bepaalde puzzels en raadsels op te lossen.

Shazam!

Voor houders van de Season Pass is levelpakket 1 van de film SHAZAM! vanaf 5 april verkrijgbaar en levelpakket 2 van SHAZAM!, met nog een nieuw level en nieuwe personages, vanaf 23 april 2019.  De Season Pass voegt zes levelpakketten en vier personagepakketten toe en is inbegrepen in de LEGO® DC Super-Villains Deluxe Edition, maar is ook afzonderlijk verkrijgbaar voor € 14,99.  Voor spelers die de DLC-bundel van de SHAZAM!-film los willen kopen, is deze vanaf 23 april verkrijgbaar voor € 5,99.

Iedereen heeft een superheld in zich, die met een beetje magie naar buiten komt. In het geval van Billy Batson verandert dit gewiekste 14-jarige pleegkind dankzij een oude tovenaar in de volwassen superheld Shazam wanneer hij ‘SHAZAM!’ roept. In de film zoekt Shazam met de vrolijke roekeloosheid van een kind de grenzen van zijn vaardigheden op. Hij moet deze krachten echter snel zien te beheersen om de dodelijke krachten van het kwaad onder leiding van dr. Thaddeus Sivana te bestrijden.

Recensie over LEGO DC Super Villains

is echt een game voor kinderen, hoewel het ook zeker vermakelijk is voor volwassenen. Net als in de andere LEGO games is er genoeg te verzamelen en te slopen. Daarbij is het super stoer om in bijvoorbeeld Metropolis en Gotham rond te racen – het is en blijft een open wereld

Ga direct naar DC Super Villains op BOL.com.

Warner Bros
XBOX One, PS4, PC, Nintendo Switch, puzzel. Prijs: 50 euro.