Game review: Destiny 2: The Curse of Osiris

Zoals je in onze recensie over Destiny 2 kon lezen, zijn wij absoluut fan van deze nieuwe game. Hij is heerlijk uitgebreid, zit vol vernieuwingen (vooral op grafisch vlak) en meer dan genoeg manieren op jezelf te vermaken met een flinke gun in je handen. Wat wil je nog meer? Nou ja: meer! Er is altijd ruimte voor meer en verbeteringen, toch? Dat dacht ik wel. Gezien onze ervaringen met de eerste Destiny-game stonden we ook helemaal klaar voor The Curse of Osiris, de eerste DLC voor Destiny 2.

Nieuwe planeet

De verwachtingen zijn dan ook hooggespannen als er zo maar een nieuwe planeet blijkt te ontstaan. Je kunt nu afreizen naar Mercurius, waar de machtigste warlord ooit heeft bestaan. Hij heeft zijn leven gewijd aan het onderzoeken naar manieren om de Vex te bestrijden. Dat is blijkbaar niet gelukt, maar wellicht zijn er wel aanknopingspunten om het onderzoek voort te zetten. Mercurius blijkt overigens niet zo’n heel grote planeet. Je bent er in een mum van tijd helemaal doorheen. Dat maakt het doorzoeken ook niet zo knap lastig. Er is ook maar 1 missie te spelen, wat aangeeft hoe beperkt deze planeet is. Tocht levert deze nieuwe verhaallijn een paar uur gametijd extra op – en dat is altijd meegenomen. Buiten het extra hoofdstuk in het verhaal kun je aan de slag met strikes, raid content, free roam activiteiten, en een nieuwe world quest.

Conclusie over Destiny 2: The Curse of Osiris

Uitbreidingen zijn altijd welkom, maar van sommigen zijn de verwachtingen zo hooggespannen dat ze in de praktijk wat tegenvallen. De missies van deze expansion zijn wat mager, maar als je kijkt naar de multiplayer-upgrades kom je niet van een koude kermis thuis. De nieuwe crossroads-experience (het public event op Mercurius), bijvoorbeeld, draagt genoeg bij aan de game om hem te rechtvaardigen.

Door: CooleSuggesties
Score: Destiny 2: The Curse of Osiris krijgt 7 van de 10 punten.

Game info