Game review: Destiny 2: Forsaken

Destiny 2 heeft flink onder vuur gelegen. Onterecht, wat mij betreft, maar smaken verschillen en ieder heeft recht op zijn eigen mening. Zo lang je de mond van iemand anders niet napraat is het mij helemaal goed. Maar Destiny 2 en de uitbreidingssets hebben een mooie en leuke game neergezet, zonder twijfel. Dat hij niet helemaal op het niveau van Destiny 1 kwam? Tja, op sommige punten wel, op nadere punten niet. Duidelijk is wel dat ze met Destiny: Forsaken een gigantische inhaalslag maken!

Duister verhaal

Destiny 2: Forsaken is een verhaal van wraak en moord. Jij mag als Guardian aan de slag om de dood van Cayde-6 te wreken, één van de meest geliefde personages binnen het Destiny-imperium. Vanaf dat moment kruip je in de huid van de andere Guardians, waardoor je een nieuwe verhaallijn gaat volgen. Iedere Guardian heeft namelijk een andere manier van het verwerken van Cayde-6’s dood. De een gaat op zoek naar de bron, de ander gaat langzaam van onder naar boven om al het gespuis omver te knallen.

Nieuwe locaties

Met deze gigantische update en uitbreiding komt natuurlijk ook het aanbod van nieuwe locaties. Daar mag je al snel aan de slag met het uitvoeren van korte missies. Zo heeft op Tangled Shore een forse Fallen het voor het zetten: Spider. Die missies zijn niet altijd even veilig, er zijn namelijk genoeg basissen vol Fallen die je moet zien te omzeilen of verslaan. Leef je ook vooral uit in de public events – die zijn niet voor de poes! De missies zijn niet heel uitgebreid en lang, waardoor je er relatief snel doorheen bent. Maar: het is een uitbreiding op het overige assortiment verhaallijnen!

Nieuwe upgrades

Wat ook een gave uitbreiding is in Destiny 2: Forsaken, is de manier waarop je karakters kunnen upgraden. Je krijgt per held een derde ‘boom’ aan vaardigheden en krachten, waardoor je in totaal negen nieuwe mogelijkheden hebt. Zo maakt het spelen met de subclasses een stuk interessanter en kun je ook beter inspelen op jouw voorkeuren en speelstijl.

Nieuwe spelmodus

Het coolste element aan Destiny 2: Forsaken zijn echter niet de verbeteringen in de subclasses, het wapensysteem en de intelligente nieuwe tegenstanders. Nee, dat is wel het PvPvE-systeem. Een PvP én een PvE tegelijk! Gambit, zo hebben ze het genoemd. Daarmee ga je met een ploeg van vier collega’s op pad om zo veel mogelijk aliens tot gruis te schieten. Die aliens laten motes vallen, die je in een kluis moet stoppen. Heb je 75 motes verzameld, dan krijg je een boss-fight. Het team dat de boss het eerste heeft verslagen, wint de strijd. Zo nu en dan opent er echter een portal, waarbij je jouw tegenstanders grotere vijanden kunt sturen. Dat zal ze een tijdje bezighouden, waardoor jij weer meer tijd hebt om motes te verzamelen en je boss op te roepen!

Recensie over Destiny 2: Forsaken

Destiny 2: Forsaken is zonder meer de grootste en beste upgrade voor Destiny 2 tot nu toe. Het voegt zo veel nieuwe elementen toe, dat de basis van het spel weer helemaal op zijn pootjes gezet wordt. Ik denk dat er weinig mensen zullen zijn die nu Destiny 1 boven Destiny 2 zullen zetten, met als kanttekening dat je Destiny 2 wel inclusief alle DLC’s moet hebben voor je aan Forsaken kunt beginnen… en dat is een flink prijskaartje. Als game, echter, is het een must-have die vooral dankzij de Gambit een unieke spelvariant heeft.

Door:
Score: Destiny 2: Forsaken krijgt 8 van de 10 punten.

Ga direct naar Destiny 2: Forsaken op BOL.com.