Gadget review: Teufel Cage koptelefoon voor gamers

teufel cageGamers kennen de ellende: zit je net lekker in je spel, wordt er ineens op de deur gebonkt dat het geluid zachter moet. Tja, ergens ook wel logisch, want als je eenmaal  bezig bent gaat het volume steeds verder omhoog, zodat je minder last hebt van omgevingsgeluiden. Een koptelefoon biedt hier uitkomst, maar let er dan wel op dat die een beetje comfortabel is. Een over-ear koptelefoon zoals de Teufel Cage is een geweldige oplossing. Die druk je oren niet plat, waardoor het draagcomfort hoger is. Dankzij de zachte kussentjes kun je met de Cage uren vooruit, en zelfs dan moet je ‘m afzetten omdat je simpelweg honger hebt.

Flexibel

Dankzij de lichte hoofdband van de Teufel Cage, gecombineerd met de zachte over-ear oorschelpen, merk je eigenlijk nauwelijks dat je de koptelefoon op hebt. Alle bedieningselementen zitten ook binnen handbereik, zodat je nooit ver hoeft te reiken of rare handelingen hoeft uit te voeren om bepaalde functies te gebruiken. Maar hij is niet alleen flexibel als het gaat om de functionaliteiten en het draagcomfort. Ook qua aansluitmogelijkheden kun je met de Teufel Cage alle kanten op. Zo kun je de microfoon (die op zijn beurt weer is voorzien van drie kleine microfoons) zowel links als rechts aansluiten. Het gaafste zit hem echter in de directe aansluitmogelijkheden. Je kunt namelijk gebruik maken van een 3,5mm plug én een USB-aansluiting. Zo kun je de koptelefoon aansluiten op je computer, en tegelijkertijd gebruikmaken van de muziekfunctie van je smartphone. Komt er een gesprek binnen? Dan kun je ‘m zelfs gewoon opnemen en je gesprekken voeren. Hoe cool is dat? Eindelijk gamen met jóuw muziek op de achtergrond, in plaats van de voorgeprogrammeerde muziek van de programmeurs.

Geluidskwaliteit

Dankzij grote 40mm drivers en een geweldig ontwerp van de oorschelpen zit het qua geluidskwaliteit helemaal snor. Het geluid is mooi vol en ontzettend ruimtelijk – een groot pluspunt als je de hele virtuele wereld om je heen in de gaten moet houden. Sluit je de headset aan op je PC, gebruik dan de USB-aansluiting. De koptelefoon werkt dan meteen als een geluidskaart, zodat je kunt profiteren van een mooi, vol ruimtelijk geluid. En je houdt de 3,5mm kabel vrij voor je smartphone 🙂 Dankzij de drie microfoontjes in de buigzame microfoonarm worden echo’s bovendien onderdrukt.

Bediening

Alle bedieningselementen zitten op één oorschelp van je headset. Daarmee kun je bijvoorbeeld een gesprek aannemen of annuleren, de microfoon in- en uitschakelen, zelfs het volume kun je regelen met een draaiwieltje onder de oorschelp. En natuurlijk kun je met een knop de muziek afspelen, pauzeren en skippen. Zie je trouwens hoe ik heel netjes om de oorschelp zelf heenschrijf? Ik heb nog niet een keer gesproken over het feit of die knoppen op de linker of de rechter oorschelp zitten. In mijn wereld is dat namelijk de rechter, maar wellicht heb jij ze liever links. Dan draai je de koptelefoon gewoon om! En de koptelefoon verandert daarbij direct de linker- en rechter muziekstroom.

Aansluitingen

Met de Teufel Cage kun je werkelijk alle kanten op. De 3-meter lange USB-kabel is compatible met je PC en je PS4, alle andere apparaten sluit je aan via de 3,5mm kabel met een lengte van 1,3 meter. En doe je dat tegelijk, dan kun je die twee geluidskanalen mixen. Een geweldige headset voor al je game-avonturen!

Recensie over Teufel Cage

Gamefreak? Dan mag de Cage niet op je bureau ontbreken. Deze comfortabele headset is ontzettend comfortabel en veelzijdig. Alle functies heb je binnen handbereik – de bedieningselementen zijn makkelijk te vinden en bijzonder praktisch. Bovendien maakt het niet uit hoe je de koptelefoon draagt: linksom of rechtsom. Ook dat maakt hem bijzonder goed te personaliseren. De geluidskwaliteit is dik in orde, hoewel de microfoon een beetje geknepen klinkt is het ontbreken van de echo bijzonder plezierig.

Teufel Cage, Teufel
Meer weten?
Prijs: 169 euro.