Gadget review: Pure T4 DAB+ pocketradio

Wie Pure nog niet kent, moet toch maar eens gaan kijken in je plaatselijke elektronicazaak. Ze leveren namelijk mooie radio’s vol technische snufjes, waar je veel kanten mee op kunt. Zo is er bijvoorbeeld de Pure T4 DAB+ pocketradio, die precies doet wat hij belooft – en nog wat meer. Laten we hem inschakelen en een straffe beoordeling vellen!

Pure radio

Wat cool is aan de Pure T4 pocketradio, is dat hij werkt op DAB+. Dat is een nieuwe manier van radiosignalen versturen, waar steeds meer radiostations gebruik van maken. Er wordt zelfs gesproken over het opheffen van het FM-signaal, dat nu simpelweg te vol zit. DAB+ is een digitaal signaal dat een helder geluid garandeert. Nooit meer storende ruis op je radio! Na het doorlopen van een paar stappen worden alle beschikbare zenders in de radio geladen, waarna je ze gewoon kunt uitzoeken. Op naam. Dat is ook zo’n prettige bijkomstigheid van DAB+. Vanuit die lijst met zenders kun je 10 snelkeuzes inprogrammeren.

Extra functies

Naast het luisteren van muziek kun je ook gebruikmaken van Spotify om muziek te luisteren. Het spreekt voor zich dat je dan eerst een verbinding moet maken met je wifi-netwerk en contact moet maken met jouw Spotify-account, maar vanaf dat moment kun je alle playlists afluisteren die je hebt aangemaakt. Zonder tussen komst van je smartphone of computer. Het beeldscherm van de Pure T4 pocketradio laat de tijd zien als je hem niet gebruikt om muziek te luisteren. Vanuit dat oogpunt is het een kleine stap om ook een weksignaal in te bouwen, wat ze bij Pure natuurlijk hebben gedaan. Daarnaast heeft deze radio ook een sleepfunctie, zodat je hem na een bepaalde tijd automatisch kunt laten uitschakelen. Wil je toch muziek streamen vanaf je smartphone? Schakel dan even de bluetooth in!

Het geluid

De veelzijdige Pure T4 pocketradio is heerlijk compact, maar gaat dat formaat niet ten koste van de geluidskwaliteit? Misschien wel een beetje. De radio levert een prima geluid, waarbij zelfs de bas redelijk te horen is, maar houd rekening met het feit dat die geluidskwaliteit op hogere volumes achteruit gaat. Desondanks levert de radio voor dit formaat een mooi geluid, wat je bovendien nog kunt aanpassen dankzij een aantal equalizerpresets.

Ga direct naar Pure radio’s op BOL.com.

Recensie over Pure T4 pocketradio

Op zoek naar een kleine radio voor op pad, vakantie of in de slaapkamer? Dan is de Pure T4 een geschikte kandidaat. Het compacte radiootje levert prima geluid en een mooi aantal functies. Jammer genoeg is hij niet waterbestendig of spatwaterbestendig en is de antenne wel heel groot (gebruik bij de antenne ook altijd de ingebouwde standaard). Het geluid is prima voor dit formaat radio. Toch is de prijs wellicht wat aan de hoge kant…

Pure T4 wereldontvanger, Pure
Meer weten?
Prijs: 149 euro.