Gadget review: NEXTBASE iN-CAR CAM 212 Lite Dash Cam

Nextbase 212 dashcam liteAutorijden is niet altijd even relaxed. Er zijn zo veel brokkenpiloten op de weg, je bent je soms je auto niet meer zeker. En dan is het op bepaalde momenten wel zo prettig als je kunt zien wat er nu precies gebeurde. Met een Dash Cam in de auto heb je een tweede paar ogen bij de hand – die bovendien alles onthouden om de ingebouwde geheugenkaart. Dat is een veilig idee! Wij gingen aan de slag met de iN-CAR Cam 212 Lite. Deze dashcam neemt video’s op tijdens het rijden, die zijn bedoeld voor privégebruik of als bewijs in het geval van een ongeluk. Oftewel: een geweldig gadget voor in de auto.

Inbouwen

Het grootste probleem zit hem eigenlijk in het ‘inbouwen’ van de aansluiting. De Dashcam hang je namelijk op aan je voorruit, middels een zuignapconstructie. Deze zuignap zit vast aan een lang USB-snoer, waarmee je jouw dashcam van energie kan voorzien. Door wat wrikken en wroeten kun je die kabel netjes wegwerken, dat is het probleem niet. Het kost alleen even wat tijd. Oh: en houd er rekening mee dat je dus altijd gebruikmaakt van je sigarettenaansteker. Als je daarnaast gebruikmaakt van een navigatiesysteem gebruikt, zul je een splitter moeten halen. Voor gebruik is het heel eenvoudig: je klikt de iN-CAR CAM 212 Lite gewoon in zijn houder en je bent klaar voor actie.

Filmen

De Dashcam filmt de hele tijd, je hebt dus van iedere rit in principe een opname. Heb je ‘m nodig in geval van een botsing, dan zul je de film via je computer moeten bekijken. Dat kan met het bijbehorende Micro-SD geheugenkaartje. Duurdere modellen beschikken over wifi, waarmee je de films direct op je smartphone of tablet kunt zetten. Handig is bovendien de Parking Mode: daarbij begint de camera met opnemen zodra je auto beweegt terwijl de motor uitstaat.

De specificaties

Natuurlijk is de echte gadgetfreak altijd geïnteresseerd in de specificaties van een apparaat. De NEXTBASE iN-CAR CAM 212 Lite beschikt over een 140-graden groothoekcamera. Het objectief van de camera is opgebouwd uit 6 lenzen. De films worden opgenomen in 1080p full-HD resolutie met 30 beelden per seconde. Het scherm heeft een diameter van 2,7 inch. Hierop kun je de films terugkijken en het apparaat instellen.
iN-CAR CAM 212 Lite, NEXTBASE Klik hier voor de Prijs: 89 euro.

Op zoek naar coole gadgets?