Gadget review: Hama DIR3115MS – de veelzijdige radio

hama radio

Als je muziek luistert, is de kans heel groot dat je dat doet via één van de streamingdiensten als Deezer, Spotify of een andere service. Maar vergis je niet: er is ook nog een wereld die radio heet! De hele dag door krijg je verschillende muziekgenres, weetjes en ook het nieuws en weer te horen dankzij deze zenders. Hoe je dat luistert? Nou – via een radio, bijvoorbeeld 🙂 en de nieuwe HAMA DIR2115MS bedient je op je wenken. Daarmee kun je namelijk via drie verschillende bronnen muziek luisteren: via de standaard FM-zenders, de DAB+ radiozenders en zelfs internetradio. Daarnaast verbind je hem dankzij de UNDOK-app met de andere compatible luidsprekers en ontvangers in je huis. Met de strak vormgegeven Hama DIR3115MS ben je helemaal klaar voor de toekomst!

Connected

Dat houdt dus inderdaad ook in dat de HAMA DIR3115MS helemaal connected is: verbonden met het internet! Het verbinden met het internet kan via een internetkabel, maar ook met behulp van wifi. Dat koppelen gaat heel eenvoudig. Als je router beschikt over WPS, dan is het in een mum van tijd gedaan. Anders moet je de code invoeren middels de draaiknop op het front van de radio, wat een tikje lastiger is. Ben je eenmaal verbonden, dan kun je gebruik maken van alle internetzenders in jouw omgeving, maar kun je ook direct je spotify playlists afspelen via je radio. Scheelt je weer koppelen met een bluetooth speaker, nietwaar?

UNDOCK

De Hama DIT3115MS is ook compatibel met het UNDOK multiroom-systeem: deze app verbindt luidsprekers, internetradio’s en tuners in het thuisnetwerk met elkaar. Zo kun je jouw favoriete muziek afspelen over meerdere apparaten tegelijk. Handig, want je hebt zo maar 1 radio nodig waarmee je door het hele huis heen muziek kunt luisteren! Naast de UNDOK-functie kun je ook muziek beluisteren vanaf een USB-stick met mp3’s of een mp3-speler of smartphone via een 3,5mm koptelefoonkabel aansluiten op de daarvoor bestemde ingang.

Geluid

Het geluid van een radio is natuurlijk een beslissende factor – hoewel de bovengenoemde functies ook zeker kunnen meetellen in je keuze. Wat dat betreft zou ik deze radio bestempelen als een radio voor de luisteraar die niet al te hoge eisen stelt aan het geluid (of bijvoorbeeld voor wanneer er redelijk wat ruis of rumoer is in de ruimte). Niet dat het geluid slecht is, maar het is vlak. Het mist de dynamiek en het bereik dat andere radio’s in deze prijsklasse soms wel bieden. Bovendien heeft deze Hama radio een prominent aanwezig basgeluid, waar je van moet houden. En dat is jammer! Gelukkig maken de functies van de radio wat dat betreft weer veel goed.

Ga direct naar Hama DIR3115MS op BOL.com.

Recensie over Hama DIR3115MS

Hama biedt met deze radio een veelzijdig toestel met veel functies, waaronder multiroom, de mogelijkheid om Spotify playlists direct af te spelen en internetradio. Het ontwerp is strak en modern, hoewel de draaiknoppen een subtiel profiel hadden mogen hebben. Het geluid laat wat te wensen over: het is wat vlak en mist dynamiek.

Score: 6

DIR3115MS radio, Hama
Meer weten?