logo-liggend-wit-donkerblauw-klein

Een freelance SEO-expert kan in korte tijd een grote impact maken

Het rangschikken van een website of webpagina is tegenwoordig niet zo simpel als een paar jaar geleden. Een SEO-freelancer is wellicht precies wat je nodig hebt om concurrerend op de markt te zijn.

Niet alleen is de concurrentie groter, ook de constante veranderingen in de algoritmen die de ranglijst bepalen, maken het ook een grotere uitdaging om bij te blijven in de online zoekoptimalisatie wereld. Als ondernemer is het up to date blijven en het bijhouden van deze trends op jouw website wellicht iets waar je misschien geen tijd of kennis voor hebt. Als je zzp’er bent is het verstandig om in dat geval een SEO-bureau in te schakelen, maar wat als je een groter bedrijf hebt en je graag iemand op de werkvloer wilt hebben die jouw bedrijf met online marketing kan helpen? Of als je marketing mensen ineens ontslag nemen of ziek worden? 

Een tijdelijke invulling kan een goede oplossing zijn

Dan is een interim SEO-specialist inhuren een mooie optie. Voor degene die nog vraagtekens bij deze term hebben: een zelfstandige interim SEO-specialist vult tijdelijk de rol van SEO-specialist in bij een bedrijf. Veel mensen weten niet dat dat een optie is, maar het is wel degelijk een mogelijkheid om een professional als tijdelijke hulp in te schakelen die zijn of haar onmiddellijke expertise op senior niveau aan het team kan toevoegen. En dat is vooral handig als jouw marketing team wel wat aanvulling kan gebruiken of als vervanger als een werknemer bijvoorbeeld met zwangerschapsverlof is of zich heeft ziek gemeld. Ook kan het zo zijn dat je een SEO-specialist nodig hebt voor bepaalde SEO-klus waar specifieke kennis voor nodig is. Handig toch?

Of je iets voor een freelancer

Dus als je een consultant voor zoekmachine optimalisatie nodig hebt, werk dan met een  interim specialist. Voordat je iemand aanneemt, moet je wel eerst rekening houden met je  specifieke SEO-behoeften. Of indien je liever iemand niet in tijdelijke dienst wilt nemen, kies dan voor een freelance SEO’er of freelance SEO-bureau die keer op keer geweldige resultaten kan opleveren. Het inhuren van een SEO’er komt eigenlijk op hetzelfde neer, maar je hoeft de SEO-specialist dus niet in dienst te nemen. Je betaalt zo’n freelancer of bureau per uur uit. SEO-freelancers werken vaak zelfstandig en daardoor hoef je dus geen volledig personeel te compenseren.

Freelance SEO-specialisten kunnen meer individuele aandacht bieden

Als je de juiste inhuurt, kan hij of zij zich bezig houden met bijvoorbeeld de meest belangrijke zoekwoorden die voor jouw product of dienst belangrijk zijn op de concurrente markt of met linkbuilding, waardoor je uiteindelijk veel verkeer naar jouw website kunt genereren. En soms heb je alleen een vliegende start nodig, waarbij een freelance SEO’er je kan helpen met het opzetten van de tools die je mogelijk nodig hebt voor SEO. Een goede investering dus die zich uiteindelijk goed terug verdient. Zo houd je je bedrijf financieel gezond. Da’s nog es een coole suggestie!

Geschreven door Gastblogger

Dit artikel is niet door ons gecontroleerd op juistheid van informatie. Ook zijn we niet verantwoordelijk voor de websites waar dit artikel naar linkt.
Lees onze disclaimer voor meer informatie.