Film review: Trollenjagers, seizoen 1

trollenjagers seizoen 1Mijn jongste zoon vroeg me laatst: waarom worden series op Netflix ook te koop aangeboden op dvd of blu-ray? Een deel van dat antwoord was heel simpel. Sommige films komen eerst in de bioscoop, verschijnen dan op dvd of blu-ray en komen daarna pas op video-on-demanddiensten zoals Netflix. Maar andere series, zoals Trollenjagers, zijn echte Netflix-originals. Ze zijn speciaal voor Netflix gemaakt. En toch zijn ze enige tijd later te koop op dvd! Zoals de animatieserie Trollenjagers, die is bedacht door niemand minder dan Guillermo Del Torro.

Trollenjagers

Natuurlijk kun je Trollenjagers zien als een soort reclamefilm voor Netflix. Na het zien van deze serie zul je vast een abonnement willen afsluiten op deze streaming dienst. Hij is namelijk echt te gek! In deze serie kruip je in de huid van Jim, een puberjongen op de middelbare school. Hij is zoon van een alleenstaande moeder, die eigenlijk het hele huishouden runt – inclusief het schoonmaken en het koken, alles. Knap, niet? Toch mist er iets in zijn leven… wat spanning!

Magie

Die spanning komt als hij een magisch amulet vind, tijdens een spannende achtervolging. Door dat amulet, dat afkomstig is van niemand minder dan Merlijn de tovenaar, verandert hij in een stoere ridder. De beschermer van twee werelden. Via dat amulet komt hij ook in contact met de Trollenwereld, die zich precies onder hun dorpje Arcadia ligt. Dankzij zijn twee begeleiders leert hij steeds meer over trollen, Het Kwaad, maar ook over meisjes. Onmisbare kennis!

Conclusie over Trollenjagers, seizoen 1

Trollenjagers is echt een serie die je moet zien. Heb je Netflix, dan kun je ‘m zo aanzetten. Heb je dat niet, dan kun je toch genieten middels deze dvd. Het doel en nut is dan ook meteen duidelijk. Deze serie moet je namelijk zien! Hij is spannend, grappig, herkenbaar en magisch. De trollenwereld is fantastisch vormgegeven en goed doordacht. De verschillende trollenstammen hebben hun eigen achtergrond, geschiedenis en tradities, er is een mooie weerstand vanuit de trollen, die ook goed wordt uitgelegd. Een spannende animatieserie dus, met diepgang. Door: Score: Trollenjagers, seizoen 1 krijgt 9 van de 10 punten.