Film recensie: Emoji film

Er is de afgelopen zomer heel wat over te doen geweest: de emoji film. In deze animatiefilm krijg je namelijk een uniek kijkje in de wereld van je smartphone, waar emoji’s een wereld voor zichzelf hebben gecreëerd en op een heel strikte manier samenleven. Iedere emoji heeft zijn eigen rol, zijn eigen functie. Als je die goed vervult, dan komt alles goed. Heb je echter een andere persoonlijkheid… tja, dan blijkt het niet goed te gaan. Dat ontdekt Gene, de emoji voor ‘meh’. Hij voelt zich namelijk helemaal niet ‘meh’, wat zorgt voor wat emotionele onstabiliteit. Als hij op het punt staat vernietigt te worden, neemt hij de benen.

Vluchtroute

Tijdens zijn vluchtroute door Textopolis ontmoet hij een paar bizarre emoji’s, die hem soms helpen, zich bij hem aansluiten of hem wijzen naar de beruchte Rebel, ook wel Hackie genoemd. De kameraad die hem telkens bijstaat (tot vervelens toe, volgens Gene) is Hi-5. Jazeker, het bekende handje! Maar dat gaat natuurlijk niet zo maar: de ‘burgemeester’. Van textopolis, Smily, regeert met harde hand. Zij stuurt alle vechtersbazen op Gene af om hem te stoppen. Het kan toch niet zijn dat er emoji’s rondlopen die zichzelf niet onder controle hebben?

Mensenwereld

Ondertussen speelt deze animatiefilm ook gedeeltelijk in de mensenwereld. Daar leef je mee in de wonderlijke puberwereld, die misschien nog wel vreemder is dan de wereld van Textopolis. Daar beleeft hij ook hoe het is om verschillende emoties tegelijk te hebben, die zich in een rap tempo afwisselen. Erg leuk om te zien en mee te beleven. Alle emoji’s uit de Emoji film leven in de smartphone van deze puber. Die denkt ondertussen dat zijn telefoon kuren vertoont. Het meisje van zijn dromen reageert niet op zijn appjes, zijn telefoon maakt rare geluiden tijdens de les… tijd voor een reset! Maar… dan worden ook alle emoji’s gereset. En dat is niet cool!

Conclusie over Emoji film

De Emoji film is echt een geweldig leuke film, die op een heel bijzondere manier kijkt naar de wereld van smartphones. Soms is de film een tikje kritisch naar het smartphonegebruik van jongeren, maar het blijft vooral leuk. Met natuurlijk een paar boodschappen erin verwerkt. Zo mag je altijd jezelf blijven, hoe je je ook voelt, en leer je dat meisjes als een malle kunnen coderen. Zelfs prinsessen! Door: Score: Emoji film krijgt 8 van de 10 punten.