Film recensie: Walt Disney’s Incredibles 2

Superheldenfilms zijn helemaal hot. Een paar jaar geleden was dat nog wel anders, toen waren ze nog helemaal niet zo hip. Toch heeft Disney het toen aangedurfd om een geweldige familiefilm te maken met superhelden in de hoofdrol: Incredibles. Daar leerde je Mr. Incredible, Elastigirl en hun twee kinderen kennen. Je zag daar ook dat lang niet iedereen even blij was met de superhelden. Superschurken, bijvoorbeeld, maar ook politici waren niet even blij met de chaos en de ravage die superhelden soms achterlieten. En dus mochten superhelden hun krachten niet meer inzetten om de wereld te redden van superschurken!

Vanuit de schaduw

Superhelden moesten dus vanuit de schaduw hun ding doen. Illegaal deden ze hun best om boeven en schurken te vangen, met alle gevaren van dien. Soms konden ze rekenen op de steun van een geheim regeringsproject die superhelden een onderdak en schuilnaam moest geven, maar ook daar komt op een gegeven moment een eind aan. Dan worden onze vrienden benaderd door een paar zakenlui. Zij zijn echt fan van superhelden en willen er voor zorgen dat ze weer legaal hun ding mogen doen. Hoe? Door Elastigirl te voorzien van een kleine camera, zodat het publiek ziet wat ze doet. Want onbekend maakt onbemind-het publiek ziet alleen de ravage en het gevecht.

Reclame voor superhelden

Er wordt dus flink reclame gemaakt voor de superhelden, en dat werpt zijn vruchten af. Elastigirl doet haar ding vol charme, iets dat het publiek slikt als zoete koek. Langzaam maar zeker komen ze in een beter daglicht te staan. Vooral nadat Elastigirl een paar onmogelijke problemen heeft opgelost. Maar ook Mr Incredible heeft het zwaar. Hij moet het huishouden runnen, iets waar hij niet bepaald op gerekend heeft. Bob, zoals hij eigenlijk heet, probeert met man en macht het gezin bij elkaar te houden. De supersnelle Dash probeert echter alles uit waar knopjes op zitten en is niet zo’n ster met zijn huiswerk. De pubermeid Violet daarentegen kampt met haar eigen problemen, wanneer haar vriendje Tony haar niet meer herkent… en dan is er nog de baby Jack-Jack, die zijn eigen superkrachten begint te ontdekken! En dat alles om moeder Helen de kans te geven om alles uit Elastigirl te halen wat er in zit!

Chaos

Zo heb je dus spannende avonturen in twee verschillende werelden: de superheldenwereld waarin Elastigirl probeert de wereld te redden van De Schermkaper, een superschurk die mensen kan hypnotiseren met behulp van een beeldscherm. En zeg nu zelf: waar zijn er tegenwoordig geen schermen? Dat maakt de Schermenkaper een geduchte tegenstander voor het jonge gezin…

Kinepolis Kids weekend

Om deze film wat extra punch te geven bezochten wij hem tijdens het Kids Weekend van Kinepolis. In talloze bioscopen van deze keten werden leuke activiteiten georganiseerd, waardoor kinderen extra in de stemming kwamen. Zo konden kinderen in Oss aan de slag met kleurplaten of hun eigen superheldenmasker invullen, stonden er limonade en spekjes in overvloed klaar, konden ze zich uitleven op een springkussen en er was zelfs een knusse schminkhoek waar je afbeeldingen en tekst kon laten plaatsen op je gezicht, handen of armen! Een leuke drukte, zeker de moeite waard om wat eerder voor bij de bioscoop aan te komen!

Recensie over The Incredibles 2

Dit is echt een superheldenfilms voor jonge kijkers – en een echte Disneyfilm, met ontzettend veel lagen. Daardoor is hij niet alleen leuk en grappig voor kinderen, maar zullen ook ouders smullen van de worstelingen die meneer en mevrouw Incredible doormaken… Het verhaal bevat een paar bijzondere wendingen maar is over het algemeen wat voorspelbaar. De humor en uitwerking maken het echter een toppertje. Een waardige opvolger voor de originele film!

Incredibles 2,
Disney

Tijdsduur: 125 minuten, Animatie.