Film recensie: Star Trek Discovery, seizoen 2

Star Trek is één van de grootste sci-fi franchises ever. Het uitgebreide verhaal met goed ontwikkelde personages, tot in de puntjes doordachte beschavingen en geschiedenissen die eeuwen lijken terug te gaan, heeft iedereen wel iemand waar hij of zij zich mee kan identificeren. Toegegeven, niet alle series waren even succesvol en vielen bij iedereen in de smaak, maar dat doet weinig af aan het succes van de reeks.

Nieuwe lijn

Het eerste seizoen van Star Trek Discovery heeft de nodige kritieken ontvangen van de echte die-hard fans. Het week immers behoorlijk af van de standaard Star Trek formule. De hoofdpersoon was niet eens een kapitein! Je kijkt namelijk mee over de schouder van officier Michael Burnham, die wel graag kapitein wil worden maar er nog niet aan toe is. De felle dame zorgt voor de nodige ophef aan boord, wat eigenlijk wel raar is, aangezien ze als weeskind is opgenomen door niemand minder dan de ouders van … Spock! Toch is de reeks bijzonder goed uitgedacht. En het heeft een belangrijke rol in de franchise: Discovery speelt namelijk af voor de allereerste reeks, voordat kapitein Kirk zijn positie op de Enterprise inneemt!

Bekijk hier de trailer van Star Trek Discovery, seizoen 2

Drukte aan boord

Aan boord van de USS Discovery is het behoorlijk druk. Het is een komen en gaan, aangezien StarFleet in rep en roer is door de opkomst van de Klingon. De Discovery krijgt bovendien te maken met een tijdelijke nieuwe kapitein Christopher Pike, die zeven mysterieuze rode signalen moet onderzoeken. Hij neemt daarvoor regelmatig het heft in handen en moet zien samen te werken met de huidige kapitein aan boord. Daarnaast is het – zoals StarFleet betaamd – een rijke verzameling aan bijzondere personages die het schip in goede banen moet leiden. Een bemanning die het bovendien moeilijk heeft met deze nieuwe gezaghebber, aangezien hun vorige kapitein niet bepaald goed voor hen heeft gezorgd.

Ga direct naar Star Trek Discovery Seizoen 2 op BOL.com.

Recensie over Star Trek Discovery, seizoen 2

Dit tweede seizoen van Star Trek volgt nog steeds officier Michal Durnham als hoofdrolspeler, maar krijgt oko meer aandacht voor andere personages aan boord. Daarmee zakt het iets meer weg in de bekende Star Trek formule, wat ontzettend vertrouwd aanvoelt. Vooral de komst van kapitein Pike zorgt voor een stabiele factor, met de nodige mysteries die moeten worden opgelost. Spannende situaties, nieuwe beschavingen en een dreigende oorlog zorgen voor een vlotte serie met actie, humor en genoeg conflicten om je alle afleveringen bezig te houden.

Titel: Star Trek Discovery, seizoen 2
Uitgever: Universal Pictures
Tijdsduur: 540 minuten